Căutarea unui loc de muncă devine din ce în ce mai grea în sistemul de învăţământ. Scăderea natalităţii şi pierderea de elevi, în contrast cu numărul mare de profesori din sistem fac ca ofertele de muncă la catedră să fie tot mai puţine. La nivelul judeţului Arad numărul de posturi didactice, al catedrelor vacante sau rezervate pentru anul şcolar 2014-2015 este de 1068. Dintre acestea însă doar 89 de posturi sunt complete pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată. Pentru aceste 89 de posturi titularizabile se vor bate 785 de candidaţi. Din totalul celor înscrişi la examenul de titularizare 126 sunt învăţători şi 142 educatoare.
Cei care nu vor reuşi să obţină un post titularizabil se vor lupta pentru cele 288 de posturi complete pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă determinată şi 691 de posturi incomplete.
Înscrierile pentru titularizare s-au efectuat în perioada 7-19 mai, la Centrul de concurs Liceul Tehnologic de Electrică şi Automatizări Caius Iacob Arad. În cursul zilei de ieri, 21 mai, s-a finalizat verificarea şi avizarea dosarelor candidaţilor de către comisia de organizare şi desfăşurare a concursului şi consilierul juridic al Inspectoratului Şcolar Judeţean.
„Până pe 23 mai va avea loc validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidaţii sau împuterniciţii acestora prin procură notarială în original, excepţie făcând absolvenţii promoţiei 2014 pentru care procesul de validare se va desfăşura în perioada 14-16 iulie 2014. Neprezentarea la validare atrage după sine anularea înscrierii la concurs. Pe 26 mai va avea loc afişarea listei candidaţilor înscrişi şi a graficului privind susţinerea probelor practice sau orale şi a inspecţiilor speciale la clasă“, ne-a declarat prof. Claudius Mladin, inspectorul şcolar general al judeţului Arad.
În zilele de 26 şi 27 mai va avea loc organizarea şi desfăşurarea probelor practice sau orale şi a inspecţiilor speciale la clasă la unităţile de învăţământ stabilite prin decizia preşedintelui centrului de concurs.

Recomandările redacției