Astăzi, la Terasa Jelen cei mici au fost atrași ca de magnet la o foarte interesantă expoziție de machete. Mașini, camioane, rachete, motociclete, toate la mărime…de buzunar.  Dar și cei mari au retrăit, fie și pentru jumătate de oră momentele copilăriei. Au avut parte de o reîntoarcere în timp și au admirat adevărate bijuterii pe patru roți, la scară redusă, care fac parte din  colecții strânse în zeci de ani. Câțiva pași mai încolo, în curtea Colegiului Csiky Gergely o altă expoziție. De mașini de epocă.  Nu din perioada de pionierat, ci una mai mai apropiată de zilele noastre, cu mașini din jurul anilor ’70 -’80. Cel mai „vânat” exemplar un Rolls-Royce Corniche, din 1976. Mașina arată impecabil și barele de protecție de metal cu un inox de pe care nu a sărit smalțul. Fără pată de rugina. Nici un Lincoln Continental, Made în USA , cu un „mic” motor de 7,6 litri, cu un consum mediu de 20 de litri la suta de kilometri, nu a fost mai prejos. O mașină foarte bine întreținută, cu dimensiuni americane, de puteai sta întins pe bancheta din spate, fără să te ghemuiești. „Replica” din Războiul rece, a  venit câțiva metri mai încolo. Un Gaz model 88, ultimul din aceasta gamă, fabricat în fosta URSS. O mașină de care proprietarul din Ungaria era foarte mândru. Automobilul avea la bord 38.000 de kilometri. Iar consumul între 8 și 16 la sută. Benzină. Depinde ,,cât de tare apeși pedala de accelerație”, spunea, cu umor, proprietarul din Ungaria. Câteva oldtimere și pe două roți: un Kavasaki din 1981 și un Suzuki, din 1979,  dar și un BMW, care a fost în dotarea  fostei Miliții sârbești, au întregit expoziția.  Una peste alta a fost o după amiază agreabilă, plină de amintiri, din vremurile când ecologia nu era o problemă globală. Bine, bine și populația planetei era mai puțin de jumătate față de cea de acum.

Recomandările redacției