aeroportConflictul dintre administraţia judeţeană, Aeroport şi CNADNR are consecinţe asupra arădenilor şi nu numai. Şi asta pentru că, deoarece pista de aterizare a aerogării arădene nu întruneşte condiţiile de siguranţă pe fondul condiţiilor meteo nefavorabile, mai multe zboruri au fost redirecţio­nate ori anulate în ultimile zile. Într-un interval scurt, pista aerogării arădene, afectată de construcţia Autostrăzii Arad – Timişoara nu a putut fi folosită. Astăzi, are loc o nouă înfăţişare în procesul dintre Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri şi Consiliul Judeţean, pentru banii datoraţi lucrărilor făcute la pista Aeroportului Arad.
De două ori la interval scurt n-au putut ateriza şi nici decola avioanele companiei Wizz Air, din cauza problemelor pe care încă le are pista de aterizare a aerogării arădene. Primul incident de acest gen s-a petrecut weekend-ul trecut, când avionul care circula pe relaţia Milano – Arad a aterizat pe Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara. De asemenea, zborul Arad – Milano programat tot atunci, cu plecare de la ora 11.00, a fost anulat. Un număr de 173 de pasgeri au trebuit redirecţionaţi spre alte zboruri ale companiei Wizz Air. Aceaşi situaţie a fost şi ieri, când un avion care avea la bod 120 de pasageri a aterizat tot la Timişoara, în loc de Arad. Alţi 158 de pasageri care au dorit să plece la Milano, de la Arad au fost redirecţionaţi spre alte zboruri ale companiei, din aceleaşi motive.
O nouă înfăţişare în proces
Autorităţile recunosc că vremea n-ar crea asemenea bătaie de cap dacă pista ar întruni toate condiţiile de sigu­ranţă. În schemă mai intră şi administraţia română a serviciilor de trafic aerian ROMATSA. Pista şi balizajul – sistemul de iluminare al acesteia au fost afectate de construcţia Autostrăzii Arad – Timişoara, iar obligaţia finanţării lucrărilor de remediere a revenit CNADNR. Compania nu şi-a achitat însă datoria, astfel că administraţia a intentat-o în judecată. „Un avion al companiei Wizz Air a fost din nou în imposibilitatea de a ateriza la Arad, datorită condiţiilor meteorologice nefavorabile, mai exact a pistei care nu îndeplinea toate condiţiile de siguranţă pe timpul acestora. Un număr de 120 de pasageri au fost transportaţi la Arad, de la Timişoara cu autocarul. Nici zborul spre Milano nu a putut fi operat astfel că, alţi 158 de pasageri au fost relocaţi spre alte zboruri. Balizajul afectat de construcţia autostrăzii a fost pus la punct însă, a mai rămas o lucrare de modificare pe care o va face ROMATSA. Şi această lucrare trebuie făcută tot din cauza problemelor datorate de construcţia autostrăzii. În ceea ce priveşte procesul pe care îl avem cu CNADNR, pentru repunerea în funcţiune a pistei vor fi prezentate în curând mai multe detalii“, a susţinut Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Internaţional Arad.
CNADNR datorează administraţiei şi aerogării arădene câteva sute de mii de euro pentru lucrările de repunere în funcţiune a pistei Aeroportului Arad. Obiectivele afectate au fost remediate din banii Consiliului Judeţean şi dintr-un împrumut contractat de aerogară.

  • A.Pop spune:

    Preluarea de catre Consiliul Judetean al Aeroportului din Arad (ca de altfel si constructia Terminalului Cargo) a fost un fiasco. Ca sa faci un aeroport cu pretentii de „International” trebuie sa ai o pista de cel putin 2,5 km, capabila sa primeasca avioane de mare capacitate + aparatura de dirijare a zborului adecvata. Chiar si fara deranjul provocat de autostrada, pista era necorespunzatoare, iar CJA este foarte slaba financiar ca sa faca ceva. Deci, se incearca santajarea CNADR, „poate pica ceva”. Mai corecta ar fi solutia renuntarii CJA la posesia aeroportului si acesta sa fie pus in bratele Ministerului Transporturilor, mult mai capabil financiar.

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției