Centrul Municipal de Cultură a făcut publice sumele acordate cluburilor sportive care au depus proiecte eligibile în acest sens. Este vorba despre prima tranșă a acestor alocări, o a doua urmând să fie acordată în toamnă.

Vestea bună pentru sportul arădean este că, deși cumulat s-au acordat aproximativ jumătate din banii solicitați (7.822.000 de lei din 13.323.219), această primă tranșă este dublă față de cea primită de sportul arădean în urmă cu un an, când fuseseră alocați 3.719.000 de lei.

Așa cum era de așteptat, cei mai mulți bani i-a luat UTA, care a primit exact dublu față de suma din primăvara trecută. Dacă în aprilie 2021, UTA-ei îi erau alocați 2.000.000 de lei, acum Bătrâna Doamnă, primește 4.000.000 lei, sumă care evident îl bucură pe președintele „de facto“ al clubului, Alexandru Meszar, care a ținut să sublinieze și un alt aspect important: UTA se va putea folosi de acești bani cu aproximativ o lună mai devreme decât în aceeași perioadă a anului trecut: „De la începutul proiectului nostru, Primăria, prin Centrul Municipal de Cultură a fost unul dintre cei mai importanți piloni pe care ne-am sprijinit în drumul nostru din Liga IV spre Liga 1 și fără acest sprijin nu am fi putut juca acum pe prima scenă a fotbalului românesc. De-a lungul celor 9 ani, sumele alocate au fost în concordanță cu situația economică sau medicală locală ori națională. În acest an avem parte de o surpriză plăcută atât din punct de vedere al sumei alocate cât și în ceea ce privește rapiditatea cu care aceste sume au fost aprobate. Le mulțumim tuturor arădenilor care sunt alături de noi“ a declarat Meszar pentru Glasul Aradului.

La acești bani primiți de UTA îi mai putem adăuga și pe cei 440.000  de lei de care va beneficia clubul Atletico. Știut fiind faptul că pentru toți copiii crescuți de acest club, UTA are preemțiune în a-i încorpora în Academia sa la nivel de juniori, putem spune că și acești bani au un efect indirect asupra viitorului clubului fanion al Aradului.

În sfârșit, pentru a încheia cu fotbalul, să mai spunem că echipa feminină Piroș Security Lioness a beneficiat de suma de 110.000 de lei.

Nici FCC Baschet UAV Arad nu are motive să fie nemulțumită, dimpotrivă: a primit de aproape trei ori mai mulți bani ca în primăvara anului trecut, suma crescând de la 500.000 la 1.300.000. Vizibil plăcut surprins, managerul clubului, Marcel Urban, ne-a declarat: „Aveam mare nevoie de acești bani deoarece și necesitățile au crescut în ceea ce privește sezonul viitor. Prin noile prevederi regulamentare, echipele care termină pe primele locuri în campionat sunt obligate să se înscrie în cupele europene, altfel vor fi depunctate în ediția viitoare de campionat. De asemenea tot regulamentul obligă echipele ca din sezonul viitor să aibă propria echipă de U13. Sunt prevederi foarte bune dar care vin evident cu un cost suplimentar iar acești bani ne ajută foarte mult. Ne dorim să reclădim tradiția pe care o avea Aradul în ceea ce privește creșterea de jucătoare tinere. Să nu uităm că ani de zile Aradul a alimentat echipa națională cu jucătoare de mare calibru care au dus România la trei campionate europene. Dorim să aducem în clubul nostru toate talentele din Arad și nu numai, să le oferim antrenori motivați și condiții de pregătire foarte bune astfel încât să redevenim principala forță în baschetul românesc în ceea ce privește producerea de jucătoare.“

Printre celelalte cluburi care au primit bani la această sesiune, se numără AMEFA (385.000 de lei), Pro Volei (300.000 de lei), Universitatea Arad (220.000 de lei), HC Beldiman (150.000 de lei) și Șah Club Vados (145.000 de lei).

În perioada următoare (circa o lună) urmează să fie semnate contractele între finanțator și beneficiari. Orice cheltuială care se încadrează între cele eligibile și care va fi făcută începând cu data semnării contractului, va putea fi decontată în plafonul sumei acordate. Cheltuielile eligibile sunt următoarele:

  • cheltuieli de transport
  • cheltuieli de cazare
  • cheltuieli de masă
  • cheltuieli privind alimentația de efort
  • cheltuieli privind plata arbitrilor, medicilor și a altor persoane
  • cheltuieli privind asigurarea persoanelor, materialelor, a echipamentului sportiv și a altor lucruri
  • cheltuieli privind achiziția de materiale și echipament sportiv
  • cheltuieli medicale și pentru controlul anti-doping
  • cheltuieli cu premiile (doar în obiecte), indemnizațiile, veniturile contractuale (CAS) ale participanților la activitatea sportivă, primele și indemnizațiile sportive, alte drepturi
  • alte categorii de cheltuieli (taxe de legitimare și transfer, prestări servicii de impresariat și reprezentare sportivă etc)

În imaginile alăturate puteți consulta lista completă cu sumele alocate fiecărui proiect:

Recomandările redacției