Prelungirea vacanței de primăvară, aduce cu sine nemulțumiri din toate direcțiile. Federațiile din învâțământ își prezintă opiniile  cu privire la acest subiect. Astfel, Federația ,,Coaliția pentru Educație” își exprimă îngrijorarea față de decizia Ministerului Educației de a prelungi vacanța de primăvară, deoarece această măsură va adânci inechitățile existente în sistem. În plus,, o astfel de decizie, luată peste noapte, fără consultarea părților implicate în prealabil este cu atât mai surprinzătoare cu cât, în acest an de pandemie, au existat nenumărate semnale privind situația alarmantă a copiilor dezavantajați, care nu au avut acces sau nu au fost conectați la procesul educational și care vor fi cei mai afectați de această pauză prelungită, după scurta perioadă de revenire la școală”, precizează reprezentanții acesteia.  

,,Coaliția pentru Educație” consideră că orice diferență de tratament nu doar adâncește inechitatea, ci generează diferențe majore de achiziții între elevi. Deciziile de modificare ale structurii anului școlar trebuie să ia în considerare deficitul de învățare, interesele elevilor și profesorilor și să fie consecvente și bazate de cercetări în domeniu. În fapt, avem parte de inconsecvență: anul acesta sunt prelungite vacanțele școlare, iar anul școlar viitor, potrivit planificării Ministerului Educației, are o perioadă de șapte luni de cursuri, fără nicio pauză.

Conform celor din federație, înechitatea apare în multe cazuri în activitatea didactică.

De exemplu, sunt avantajați elevii cu acces la învățământul privat care a funcționat mascat în activități de after-school sau elevii care au avut acces la meditații pentru pregătirea examenelor naționale. Dintre urbanul  și rural, prin închiderea școlilor inclusiv în localități care nu aveau cazuri confirmate, accesul deficitar la resurse educaționale, accesul elevilor la profesori formați pentru a lucra digital. Diferențele apar și între părinții care și-au pierdut locurile de muncă și veniturile și părinții foarte puțin afectați, părinții singuri care au nevoie de sprijin pentru a-și putea păstra locul de muncă, părinții care au sprijin în supravegherea copiilor în familia extinsă”, ne declară Simona David Crisbășanu, vicepreședinte al Coaliției pentru Educație.

Recomandările redacției