Ministerul Educației vrea ca fiecare clasă școlară să nu aibă mai mulți de 25 de elevi. Profesorii sunt de acord, în condițiile în care atunci când au 40 de elevi nu se pot ocupa de fiecare în parte.

Problema este că școlile bune din Arad nu au spațiu fizic pentru ca această regulă să se pună în practică, astfel că soluția pare imposibil de pus în practică în momentul de față. Din toamnă însă, o parte dintre ei ar trebui să iasă din colectiv tocmai pentru a respecta limita impusă de ministrul Educației.

Ecaterina Andronescu dă asigurări că nu va distruge colectivele deja existente și mai spune, conform rtv.net, că directorii sunt responsabili de numărul elevilor dintr-o clasă.

Conform Ministerului Educaţiei, în ultimii trei ani, au fost ocupate pentru clasa a IX-a – învățământ liceal de zi, în medie, 134.000 de locuri. În aceste condiții, proiectul de hotărâre de Guvern pentru anul școlar 2019-2020 a luat în calcul atât acest grad de ocupare, redistribuind locurile disponibile pentru învățământul profesional, cât și propunerile transmise de inspectoratele școlare județene.

De asemenea, menționăm ocuparea anuală a circa 30.000 de locuri la școala profesională și duală, pentru care proiectul adoptat astăzi prevede 60.000 de locuri pentru anul școlar 2019-2020.

În acest mod se realizează o distribuire echilibrată a numărului de locuri pentru anul I de studii în învățământul liceal, profesional și postliceal, în funcție de solicitările inspectoratelor școlare județene și pe baza prognozei ocupării forței de muncă pe regiuni de dezvoltare/județe.

Având în vedere politicile educaționale în domeniul învățământului profesional și tehnic, corelate cu documentele strategice europene în domeniu (Strategia Europa 2020) și cu țintele strategice asumate de România în domeniul educației, începând cu anul școlar 2015-2016, cifrele de școlarizare alocate învățământului profesional, aprobate prin hotărâre de Guvern, au fost în creștere, astfel încât acestea să acopere tendințele de dezvoltare a acestui important segment educațional, simultan cu reducerea abandonului școlar în interiorul învățământului profesional și tehnic.

Cifra de școlarizare pentru forma de organizare în sistem dual a învățământului profesional de stat este fundamentată prin investigarea și analiza nevoilor de calificări ale operatorilor economici, dar și pe baza cererilor formulate de agenții economici.

Pentru învățământul terțiar nonuniversitar (postliceal) au fost prevăzute 31.541 de locuri, dintre care 28.000 de locuri sunt repartizate pentru anul I, învățământ cu frecvență zi și cu frecvență serală.

Recomandările redacției