Profesia de dascăl este una dintre cele mai nobile, deoarece primești spre formare suflete firave, care pornesc pe drumul cunoașterii, descoperindu-și menirea în viață.

Fiecare individ e unic și posedă harul său, „talentul” propriu, chiar dacă uneori pare a fi îngropat. Unul scrie frumos și are deschidere spre artă, altul posedă o gândire matematică sau îndemânare practică și creativitate tehnică sau grădinărește, iubind natura etc. Toate acestea sunt forme de a-ți manifesta chemarea. Științele moderne ale educației au descoperit cele nouă tipuri de inteligență, care nu pot fi ierarhizate, deoarece fiecare are ceva specific, unic. Nu poți desconsidera un individ pentru faptul că nu are talent literar sau nu are capacitatea de a rezolva probleme la matematică, atâta vreme cât poate construi o casă, unde să-și odihnească sufletul?

Dascălul are un rol apostolic și lucrează cu suflete, aflate pe diferite trepte ale cunoașterii. El trebuie să ia elevul exact de la nivelul la care este, ținând cont de nevoile lui, de aptitudinile și de prioritățile specifice. Noi trebuie să apreciem fiecare elev pentru cât a reușit să progreseze, după nivelul lui, în ritmul propriu. Nu poți pune la colțul existenței un elev, pentru că nu are deschidere spre materiile teoretice, dacă acesta preferă activitățile practice, de exemplu.

Liceele tehnologice pregătesc elevii și pentru meserii, ce pot fi profesate la finele liceului, nu doar pentru ingineria din cadrul universitar. Considerăm că trebuie să privim lucrurile în ansamblu, din perspectiva armoniei și să nu mai împărțim lumea în inteligenți și proști, în școli unde merită să-ți dai copilul și școli unde nu. Există profile teoretice și profile tehnologice, fiecare cu specificul lor, cu beneficitățile lor. A prefera o școală, unde te pregățește și pentru o meserie, nu este o opțiune greșită.  Nu îți ratezi viitorul și nu trebuie să fii desconsiderat. O vorbă din popor spune că „meseria este brățară de aur”.

Un liceu de tradiție

Liceul nostru este unul cu tradiție în învățământul tehnologic arădean, reprezentând o adevărată forță de muncă pentru zona industrială a  orașului, absolvenții fiind angajați imediat după terminarea liceului, ca specialiști în meseriile de electronist și electrician. Școala dispune de numeroase laboratoare de specialitate, prin care asigură o formare profesională de calitate (laborator de electronică digitală, laborator de electronică analogică, laborator acționări electrice, laborator electrotehnică, laborator de instalații electrice de joasă tensiune).

Suntem mândri de elevii noștri și îi susținem fără rezerve, mulți dintre aceștia fiind capabili de frumoase performanțe la nivel tehnic, obținând premii importante la concursurile județene, naționale și chiar internaționale.

Spicuim câteva din rezultatele obținute la nivelul instituției noastre:

OLIMPIADA INTERDISCIPLINARĂ TEHNICĂ – FAZA NAȚIONALĂ

Premiul I, Electronică, 2003; Premiul al II-lea, Domeniul Electric, 2003; Mențiune, Electrotehnică, 2004; Premiul I, Telecomunicații, 2005; Premiul al III-lea,  Automatizări,  2005; Premiul III, Electrotehnică, 2006; Mențiune, Electrotehnică, 2006;Mențiune, Electrotehnică, 2008; Mențiune, Electrotehnică-Automatizări, 2008; Premiul I, Telecomunicații, 2015; Mențiune, Domeniul Electric, 2015; Premiul al III-lea, Electrotehnică – Automatizări, 2016, Mențiune, Domeniul Electric, 2016;

CONCURS NAȚIONAL DE CHIMIE „PETRU PONI”

Mențiune, 2013; Locul I, 2013; Mențiune, 2014; Mențiune, 2015;

OLIMPIADA DE TEHNOLOGIA INFORMAȚIEI – FAZA NAȚIONALĂ

Locul al II-lea, 2013; Mențiune, 2014;

 

OLIMPIADA NAȚIONALĂ  DE ROBOTICĂ, PARTICIPARE LA FAZA INTERNAȚIONALĂ

Medalia de argint, 2016;

 

CONCURS NAȚIONAL DE MATEMATICĂ APLICATĂ „ADOLF HAIMOVICI”

Locul I, 2008;

 

CONCURSUL NAȚIONAL DE FIZICĂ „ȘTEFAN PROCOPIU” Locul I, 2007;

 

La nivelul instituției noastre s-au derulat următoarele proiecte cu finanțare europeană:

Proiectul LLP-LdV/IVT/07/RO/195 ,

Proiect  cu Centrul de formare profesionala (Berufsbildungszentrum) din Sulsbach, Germania,  

PROIECT LDV/IVT/2010/RO/137, PROIECT LDV/IVT/2011/RO/104,

PROIECT LLP-LdV/VETPRO/2012/RO/060,

PROIECT 2014-1-RO01-KA102-000240,

Grundtvig – LEARNING INNOVATING STYLES & ACTIVE CITIZENS GRU-11- P-LP-23-AR-DK,

și în prezent Proiect Erasmus+ Nr. 2016-1-RO01-KA102-023467

Corpul profesoral al școlii noastre înțelege necesitatea dezvoltării elevilor în diverse domenii tehnice și este disponibil tuturor nevoilor  acestora,  indiferent de nivelul de pregătire, statutul social sau sprijinul familial. Nădăjduim ca prin dialog și bun-simț să putem depăși aceste conflicte, generate de recenta decizie a Inspectoratului Școlar Județean și a Primăriei Aradului, de a fuziona cu Școala Gimnazială „Caius Iacob” Arad.

Întrucât și liceul nostru are rezultate deosebite la concursurile naționale tehnice și nu numai, solicităm pe această cale respect față de munca depusă. Dorim să punctăm faptul că fiecare om își are rolul în societate, indiferent de locul de muncă, cu o condiție: „să-și facă datoria acolo unde este”.  

  prof. Anca Demeter, coordonator pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare, în cadrul Liceului Tehnologic de Electronică și Automatizări „Caius Iacob” Arad

Recomandările redacției