Sursele susţin că producţia unei tablete de 7 inci nu făcea parte din planurile Microsoft anul trecut, însă compania şi-a dat seama că trebuie să vină cu un răspuns la creşterea puternică a popularităţii tabletelor mai mici, precum Google Nexus 7 sau Apple iPad Mini.

 

Jumătate din tabletele vândute în ultimele trei luni ale anului trecut au fost mai mici de 8 inci, potrivit datelor companiei de cercetare IDC.

Contactaţi de WSJ, reprezentanţii Microsoft au refuzat să comenteze informaţiile.

Microsoft încearcă să-şi facă loc pe piaţa tabletelor şi smartphone-urilor, dominată de Google şi Apple, pe fondul declinului tot mai accentuat al pieţei PC-urilor.

În primul trimestru al acestui an, vânzările de computere personale au coborât cu 14% faţă de nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, înregistrând o scădere record în pofida lansării noului sistem de operare Microsoft Windows 8, care nu a generat entuziasmul la care sperau producătorii, potrivit datelor IDC.

Microsoft a lansat anul trecut tableta Surface cu Windows 8/RT, de 10 inci, încadrată în segmentul premium de preţ. Absenţa unui produs mai mic şi mai ieftin din oferta Microsoft a împiedicat compania să beneficieze de boom-ul pieţei mini-tabletelor.

Citeşte şi: Declin RECORD pentru vânzările de PC-uri la nivel mondial Citeşte şi: MICROSOFT şi NOKIA s-au plâns UE că GOOGLE domină piaţa smartphone cu programul Android

 

Recomandările redacției