Ministerul Agriculturii va crea un brand de ţară pentru toate produsele alimentare româneşti, proiectul urmând să fie definitivat în cel mult o lună de zile, a declarat, marţi, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, la finalul discuţiilor cu reprezentanţii LAPAR.

„Am demarat la nivelul ministerului procedura de a realiza un brand de ţară pentru toate produsele alimentare româneşti, să realizăm în continuare, în parteneriat cu producătorii agricoli, o campanie de promovare a produselor româneşti, care va fi desfăşurată şi în România, dar şi în afara graniţelor. Vom încerca să creăm acel brand de ţară care totuşi să vorbească despre autenticitatea produselor româneşti” ‘, a spus Constantin.

Acesta a precizat că, în cel mult o lună de zile, proiectul va fi definitivat, iar costurile vor fi suportate de Ministerul Agriculturii, subliniind că valoarea proiectului nu este foarte mare.

„Vom vedea cât costă în momentul în care va fi elaborat. Cred că într-o lună de zile vom avea tot proiectul definitivat. (…) Nu cred că va fi un proiect cu valoare foarte mare şi probabil că vor fi asigurate surse de la bugetul MADR”, a spus Constantin.

Comisarul european pentru Agricultură, Dacian Cioloş, a declarat, la finele lunii trecute, petnru AGERPRES, că producătorii agricoli români trebuie să-şi creeze un brand pe care să-l protejeze, decât să lupte împotriva altor produse care intră pe piaţa locală din altă parte.

‘Pornind şi de la experienţa altor state membre din Uniunea Europeană în astfel de situaţii, ideea pe care eu am lansat-o a fost ca producătorii să se gândească într-un viitor, dar nu foarte îndepărtat, ca pe scheletul unor federaţii sau organizaţii care reprezintă anumite sectoare sensibile, cum e creşterea animalelor, de exemplu, să se gândească să-şi construiască un brand comun cu care să garanteze nu numai siguranţa alimentară, ci şi calitatea şi originea producţiei pe care o pun pe piaţă’, a afirmat Dacian Cioloş.

Oficialul european a adăugat că un astfel de brand ar rezolva anumite probleme, iar pe de altă parte producătorii şi-ar putea consuma energia în promovarea valorii propriilor produse.

 

Recomandările redacției