”Resimţim această teamă, inclusiv în Ministerul Digitalizării. Ceea ce încercăm să explicăm tuturor funcţionarilor publici, nu numai celor din ministerul nostru, este că experienţa altor state ne învaţă că, în momentul în care se implementează o soluţie digitală, nu pleacă oamenii acasă, ci îşi redefinesc fişa postului şi în loc să facă acele operaţiuni repetitive, să mute informaţia dintr-un fişier word, într-un fişier de tip tabel, fac altceva cu timpul lor, mai creativ. Nu mai e acea muncă de chinez bătrân”, a declarat Sebastian Burduja, ministrul Digitalizării. Cloudul guvernamental este o modalitate de a păstra în siguranţă datele oamenilor. Aşa cum şi noi pe telefon avem probabil pozele în cloud şi dacă se întâmplă ceva cu dispozitivul nostru, îl pierdem sau îl stricăm, putem să acceasăm acele poze din cloud, aşa şi statul e obligat să protejeze datele oamenilor în centre de date super-securizate. „Este în lege în România, că orice intervenţie în datele oamenilor este jurnalizată, este marcată. În momentul în care statul vă accesează datele, veţi fi notificat, veţi avea o alertă că o instituţie a statului, şi veţi şti care instituţie, vă accesează datele. În Republica Moldova se întâmplă acest lucru. Aplicaţia de notificare pe care ei o au, o să o adoptăm şi noi în România. Sper să într-un an de zile să ştim pe bazele actuale să implementăm. În momentul acesta, datele noastre stau în nişte dosare cu şină, pe nişte rafturi, în nişte dulapuri metalice şi orice funcţionar poate intra acolo să vă ia datele, fără ca dumneavoastră să ştiţi”, a mai subliniat Burduja.(sursa:news.ro)

Recomandările redacției