Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, prin Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare pe secțiunile Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D (lotul 3) și Ronaț Triaj Gr. D – Arad (lotul 4), aferente obiectivului ”Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, parte integrantă a Programului Operațional Infrastructura Mare – POIM.

Valoarea financiară totală estimată a celor doua contracte este de peste 3,9 miliarde de lei (fără TVA), din care aproape 1,44 miliarde de lei (fără TVA), pentru lotul 3, respectiv 2,47 miliarde de lei (fără TVA) pentru lotul 4 – sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Operațional Infrastructura Mare – POIM.

Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat pentru modernizare, calea se va dubla, a precizat ministrul.

Durata de implementare a proiectului este de 102 luni, din care: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni.

Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h.

  • Paul spune:

    Trebuia sa se faca inaintea Arad-Simeria, fiindca ideea e de a lega marile centre economice intai, dupa aia facem si magistralele secundare. Pe bune, ce dracu de avantaj economico-social are Aradul ca e legat de Deva si Hunedoara muritoare de foame, codasa la salarii si toti indicatorii economici si de unde se migreaza pe rupte?, in loc ca Aradul sa fie la 30 de minute de al doilea oras al tarii si Capitala Europeana a Culturii, la 2-2:30 de Cheile Carasului si statiunile montane din Muntii Banatului si la 3 ore jumate de Craiova-Calafat? Noaptea mintii! Inainte sa construiti si sa faceti acele studii SF voi mai faceti si niste studii de sustenabilitate si rentabilitate economica?

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției