CFR SA anunţă că a desemnat o asociere de firme câştigătoare a licitaţiei organizate pentru modernizarea infrastructurii feroviare şi creşterea vitezei de circulaţie la 160 de kilometri pe oră pe secţiunea Ronaţ Triaj – Arad (lotul 4). Oferta are o valoare de 2,1 miliarde de lei, fără TVA. „Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câştigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secţiunea Ronaţ Triaj – Arad (lotul 4), aferentă obiectivului de investiţii Modernizarea liniei CF Caransebeş – Timişoara – Arad, pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă”, a transmis, marţi, compania, într-un comunicat de presă.  Astfel, a fost desemnată câştigătoare oferta depusă de Asocierea Webuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – Salcef SPA – Timişoara – Arad Lot 4, în valoare de 2.184.174.656,60 lei, fără TVA, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 42 de luni pentru proiectare şi execuţia lucrărilor, 60 de luni reprezentând perioada de garanţie a obiectivului.Finanţarea va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.Conform CFR, obiectivul principal este modernizarea infrastructurii pe Lotul 4 Ronaţ Triaj Gr. D – Arad (55 km), de la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D), la km 56+350 (semnalul de intrare în staţia Arad). Pe lângă acest tronson, tot în cadrul lotului 4, proiectul cuprinde şi modernizarea/ reconfigurarea liniei CF Aradu Nou – Glogovăţ (indicativ 220), pe o distanţă de cca. 7 kilometri. Pe traseul existent, calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalaţie BLA şi este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât şi în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h. Calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou şi Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza. Pe intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate (linia Aradu Nou – Glogovăţ) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de către trenurile de marfă care vor circula între Timişoara şi Arad. Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent.De asemenea, se vor executa lucrări de reconstrucţie sau reparaţii/modernizare la un număr de 6 poduri, 30 de podeţe, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate, inclusive 9 podeţe de descărcare, de modernizare a instalaţiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicaţii, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice, de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Vinga, Şag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăţ, Micălaca (staţia care se vor transforma în post de mişcare este Staţia Valea Viilor), de modernizare a reţelelor locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF, de protecţia mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spaţii verzi, separatoare de hidrocarburi şi bazine decantoare, garduri şi panouri de protecţie. (sursa:news.ro)

Recomandările redacției