Munciţi de acasă? Deshidratarea, principalul inamic! Semnul care îți spune că organismul are nevoie de apă

0
216

A tenţie la deshidratare pe perioa­da cât staţi în casă! Specialiştii britanici insistă că principalele probleme de sănătate din ultima perioadă sunt cauzate de deshidratare. Peste 47% dintre persoanele de peste 40 de ani au recunoscut că uită să bea apă de când muncesc la domiciliu. Iar asta, de-a lungul unui an, poate duce la probleme grave.
Peste 70% dintre cei 50.000 de britanici care au început să muncească de acasă încă din luna martie a anului 2020 au recunoscut că simt oboseală cronică după-amiaza, un cap înceţoşat, nisip în ochi, o respiraţie urâtă, dureri de cap, constipaţie şi uşoare infecţii ale tractului urinar. Cauza principală este deshidratarea, susţin me­dicii endocrinologi britanici.
Cel mai bun test privind nivelul de hidratare care ar trebui făcut acasă este extrem de simplu: apăsaţi timp de trei secunde o unghie de la mâini şi dacă ea rămâne albă timp de trei secunde, daţi pe gât imediat un pahar cu apă. Dacă se înroşeşte la loc într-o secundă, beţi după 20-30 de minute 150 ml de apă.
Verificarea circulaţiei în zona extremi­tăţilor corporale trebuie să devină obiş­nuinţă pe perioada muncii de acasă. Acest test este indicat să îl faceţi atunci când simţiţi dureri în zona lombară, cervicală sau în spatele genunchilor.
Crampele musculare care vă trezesc noaptea din somn sunt cauzate de lipsa apei din timpul zilei anterioare. Statistic, zilnic pierdem trei litri de apă din corp prin respiraţie, transpiraţie şi urină, dacă nu în­locuim acest deficit se instaurează deshi­dratarea.
În cazul persoanelor de peste 55 de ani, deshidratarea medie poate afecta serios şi pe termen lung organe importante precum creierul, inima şi ficatul. Absenţa apei din organism afectează inclusiv sistemul imunitar şi capacitatea acestuia de a lupta cu infecţiile. Din cauza deshidratării cauzate de izolarea la domiciliu apar dureri de înche­ieturi şi chiar blocarea acestora pe perioade scurte de timp. Se recomandă consumul a cel puţin 2,5 litri de apă pe zi şi efectuarea de exerciţii uşoare pentru a permite apei să lubrifieze încheieturile deshidratate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.