Ideea transformării Bulevardului Revoluției de la Podgoria și până în Piața Avram Iancu inclusiv este mai veche. La proxima ședință a CLM Arad, de vineri 21 august, aceasta va fi supusă votului consilierilor municipali. Deocamdată, totul este la faza de pregătire a documentației tehnico-economice. În linii mari, este vorba despre aprobarea Coridorului de mobilitate integrat. Acesta sprijină transportul public în comun de călători și modurile de transport nepoluante prin implementarea proiectului „Remodelarea Bulevardului Revoluției”. În proiectul de hotărâre, la articolul 2, se precizează: „Se aprobă Coridorul de mobilitate integrat, considerat strategic, care sprijină transportul public în comun de călători și modurile de transport nepoluante   prin implementarea în perioada 2021 -2027 a proiectului «Remodelarea Bulevardului Revoluției»,  pe traseul definit de Bulevardului Revoluției între Piața Podgoria  și Piata Avram Iancu inclusiv“. În documentația de susținere a acestui proiect se spune: „În vederea pregătirii viitoarei perioade de finanțare din fonduri europene nerambursabile prin Ordonanța de Urgență Nr. 88/2020 s-au instituit unele măsuri, precum și acordarea unui sprijin financiar pentru pregătirea portofoliului de proiecte în domenii strategice considerate prioritare pentru perioada de programare 2021-2027“. Finanțarea se asigură începând cu acest an prin Programul operațional Asistență tehnică 2014-2020 (POAT 2014-2020). Selecția proiectelor pentru finanțarea documentațiilor tehnice se face în baza Fișelor de proiect, care trebuie să aibă în vedere proiecte considerate de către municipiu ca prioritare pentru perioada următoare de finanțare. Conform Planului Integrat de Mobilitate Urbană Durabilă elaborat de Municipiul Arad, aprobat în anul 2017,unul din proiectele  considerate strategice, care sprijină transportul public în comun de călători și modurile de transport nepoluante pe coridorul de mobilitate integrat,  este proiectul „Remodelarea Bulevardului Revoluției ”. Se are în vedere transformarea acestui spațiu din zonă polarizatoare de trafic în zonă cu atractivitate ridicată pentru modurile de transport nepoluante. În acest scop se va  reduce la o bandă de circulație capacitatea dedicată autovehiculelor și se vor realiza piste de biciclete. Se va institui interzicerea parcării pe partea carosabilă pe tronsonul cuprins între Piața Revoluției și Piața Teatrului și extinderea trotuarelor cu scopul obținerii unei zone de promenadă urbană. Aceasta va fi conectată cu zonele pietonale din Piața Avram Iancu și străzile Unirii, Vasile Goldiș și Mețianu. Se va avea în vedere și creșterea gradului de siguranță și reducerii emisiilor poluante și de CO2 (asigurarea undei verzi a fazelor de semaforizare pe principalele artere de circulație; sisteme de monitorizare a traficului; amenajare/reamenajare intersecții; amenajarea de noi treceri de pietoni cu semnal controlat). Totodată se va avea în vedere acordarea priorității de trecere a vehiculelor de transport public, respectiv tramvaie și autobuze. Pentru îndeplinirea criteriilor de selecție a acestui proiect,  este  necesară aprobarea de către consiliul local a Coridorului de mobilitate integrat,care sprijină transportul public în comun de călători și modurile de transport nepoluante – circulația bicicliștilor și/sau circulația pietonilor. În afara acestui proiect se are în vedere și realizarea unui pasaj subteran pe zona Bulevardului (partea dreaptă) cu deschidere începând din dreptul străzii Vasile Goldiș și ieșire în strada Gr. Alexandrescu. Paralel cu acest pasaj se va găsi și accesul în parcarea  subterană ce se va realiza în afara prezentului proiect, prin grija Municipiului Arad.

Recomandările redacției