Nici nu au ajuns bine testele de salivă în scolile arădene, că părinții au început să-și exprime nemulțumirile, atât legate de testarea în sine, cât și depre modul în care se va face această procedură. Majoritatea părinților au primit ieri de la școli un formular prin care să-și exprime acordul cu privire la această procedură, însă nu toți sunt de acord cu ea.

Am vorbit cu câțiva  părinți cu privire la aceste testări și dacă și-au dat acordul scris pentru testare. ,,Aceste teste sunt o mare  prostie. Copii mei au avut Covid,  am făcut două teste din salivă și au ieșit  negative. Am repetat testarea la medic și a iesit pozitiv. Așa că nu văd rostul”, spune o mămică.

,,Nu îmi dau acordul pentru așa ceva. Pe formular nu există opțiunea să spui nu, așa că am scris în josul paginii că nu doresc acest lucru și am semnat. Vom vedea ce va fi”, spune un alt părinte.

Alți părinți spun că sunt de acord cu acest procedeu, doar că preferă să-ți testeze copii acasă.

,,Nu-mi trimit copilul la școală nemâncat pentru că e mic și nici nu vreau să îl trezesc cu o oră mai devreme, prefer să fac eu testul acasă”.

Mulți spun însă că testele făcute de către părinți nu pot fi întotdeauna concludente, dar cei de la Ministerul Educației se bazează pe onestitatea și spiritul responsabil al părinților.

,,Doresc  să testez copilul acasă, dar, din păcate, nu am încredere în toți părinții, că își testează copiii în mod responsabil”, spune un alt părinte.

Cu toate acestea , multe școli din Arad se preferă să se dea în sarcină părinților testarea copiilor. Procedura se va face conform instrucțiunilor date într-un filmuleț al Ministerului Sănătății, iar copiii vor fi testați lunea și joia dimineața. Unii elevi au fost anunțați ca după testare rezultatele să fie fotografiate și trimise pe grupurile din școlile respective.

Vom vedea ce rezultate vor fi în urma acestor testări și ce se va întâmpla cu acei copii ai căror părinți nu-și dau acordul pentru testare de niciun fel, nici acasă , nici la școală.

Lasă un răspuns

Recomandările redacției