Nonconformismul ca strategie

0
261

Săptămâna şi scandalul! Cam acesta pare să fie dictonul în USL. Acum, de câteva zile, , „mărul discordiei” a ajuns să fie Remus Cernea, nonconformistul care în 2009 bătea la porţile Cotroceniului. N-a fost să fie, dar Remus Cernea a reuşit să iasă în evidenţă cu mult mai mult decât dacă o făcea pe calea clasică a promovării politice, adică prin intermediul partidului. Nu de alta, dar partidul dumnealui e mic, chiar foarte mic. E încă „verde”, adică necopt, ca să fac şi un mic joc de cuvinte. Şi astfel a ajuns Remus Cernea să fie de câteva ori mai cunoscut decât partidul său, aşa a ajuns parlamentar USL şi consilier al premierului Victor Ponta.
Desigur, Remus Cernea mai e cunoscut şi pentru expresia „România va fi liberă când va avea preşedinte o femeie de etnie romă, lesbiană şi atee”. Fapt care, de asemenea, i-a adus celebritatea. Aşa că, deputatul USL, prinzând gustul celebrităţii, continuă pe aceeaşi linie, cu intervenţii aspre, necizelate în domenii considerate delicate: homosexualitatea, religia şi (probabil, cât de curând) etnia romă.
Analizând cazul „Cernea”, sunt de părere că deputatul USL şi-a asumat deliberat rolul de personaj negativ, convins fiind până şi de faptul că va atrage critici inclusiv de la colegii de Uniune, başca unele proteste ale societăţii civile. Adept al principiului că termenul de publicitate negativă nu există, ci doar cel de publicitate pur şi simplu, Remus Cernea s-a prezentat în luminile show-bizz-ului politic conştient de vehemenţa cu care vor fi primite subiectele scoase pe tapet: retragerea finanţării bisericilor şi, respectiv, căsătoriile homosexuale. În fond, aceste subiecte – contestate de majoritate, vocal sau tacit – prind bine la anumite segmente minoritare. Nu doar la cele la care se face referire, ci şi la alte minorităţi, care pot să vadă în Remus Cernea un posibil aliat, un posibil om care să le reprezinte şi lor interesele. Deci, în concluzie, Remus Cernea are o strategie bine pusă la punct, prin tot ceea ce întreprinde (nu doar temele abordate recent, ci inclusiv păr lung, activitate intensă pe internet), pentru a atrage unele categorii sociale, pentru a le face captive electoral.
Şi, în condiţiile în care face aceste declaraţii deliberat, chiar strategic, încurajat din umbră de mai mulţi reprezentanţi ai USL, Remus Cernea poate fi catalogat foarte uşor ca veritabil manipulator al maselor. „Sacrificându-se” pe altarul publicităţii negative, practic oferă românilor subiecte mediatice, altele decât cele importante, cum ar fi scăderea nivelului de trai, creşterea preţurilor, a şomajului, lipsa unor programe economice etc. Această strategie presupune faptul că Remus Cernea nu e chiar aşa de pornit împotriva Bisericii, că nu iubeşte chiar aşa homosexualii sau romii, ci totul e un joc de scenă. Şi, dacă tot mergem pe acest raţionament, pe cale de consecinţă, nu-l cred nici chiar aşa de iubitor de mediu. Altfel, acum în 2013, ar fi avut o atitudine la fel de tranşantă şi în spinoasa problemă a exploatării gazelor de şist, proiect pe care şeful său ierarhic, premierul Victor Ponta, îl susţine. Dar, iubitorul de mediu, pe numele său Remus Cernea, este suspect de tăcut în acest caz!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.