autostradaLucrările la primul lot al tronsonului de şosea rapidă dintre Nădlac şi Arad nu au început, chiar dacă, în mod normal, constructorii reiau lucrările la începutul primăverii.

Conform primarului oraşului Nădlac, Vasile Cicean, reprezentanţii firmei care a fost desemnată, prin licitaţie, să execute lucrările de construire a autostrăzii nu au început lucrările.

“Constructorul trebuia să treacă pe la Primăria Nădlac să solicite autorizaţia de construire, ceea ce nu s-a întâmplat până în acest moment”, a precizat Vasile Cicea.

Muncitorii din Nădlac şi din Pecica care au lucrat până acum la autostrăzi sunt de părăre că lucrările puteau să înceapă încă din luna februarie pentru că iarna a fost una uşoară. Însă, aceştia cred că, începerea lucrărilor, este întârziată din cauza lipsei banilor.

Primul lot al tronsonului de autostradă Nădlac-Arad are peste 22 de kilometri. Lucrările au fost executate, înainte de rezilierea constractului, în proporţie  de 27%.

Valoarea lucrărilor  care se execută pe lotul 1 de pe autostrada Nădlac – Arad este de peste 115,8 milioane euro.

Proiectul cuprinde construcţia a 22,18 km de drum cu profil de autostradă, a cinci poduri, şase pasaje, 16 podeţe şi a unui nod rutier.

Lotul al doilea al acestei autostrăzi, între localităţile Pecica şi Arad, este realizat în proporţie de 80 la sută, iar de finalizarea lucrărilor se va ocupa grupul italian de construcţii Astaldi, care a câştigat, în uma participării la licitaţie, un contract în valoare de 56 de milioane de euro, din care îi va reveni 50%, pentru proiectare şi construire. Cealaltă jumătate din acest contract va fi realizată de societatea germană Max Boegl.

Lucrările prevăd construcţia a 16,8 de kilometri de autostradă, de la kilometrul 0+000 la kilometrul 22+218, şi trebuie finalizate în 12 luni.

Contractul va fi finanţat în proporţie de 85% cu fonduri europene, iar restul de 15% va fi asigurat de Guvernul român.

Proiectul tronsonului de autostradă Nădlac-Arad prevede proiectarea, supervizarea şi construcţia unei autostrăzi (2×2) între oraşele Nădlac şi Arad, în lungime de 38,8 km şi a unui drum de legătură între Nădlac şi DN 7, în lungime de 5,9 km. Autrostrada va avea două poduri peste cursuri de apă, 11 pasaje (două supraterane şi nouă peste autostradă), 3 noduri rutiere, zone de staţionare pe o suprafaţă de 4.000 metri pătraţi, din care jumătate vor fi spaţii de parcare, dar şi un centru de întreţinere şi două zone de servicii.

Prin construcţia autostrăzii Nădlac-Arad se estimează o reducere cu 40 la sută a numărului de accidente pentru traficul între cele două oraşe, precum şi o reducere a timpului mediu de călătorie la 26 de minute.

Tronsonul de autostradă Nădlac – Arad reprezintă prima secţiune a Coridorului IV Pan-European care traversează România şi se va lega de autostrada M43 din Ungaria la capătul vestic şi de centura Aradului în regim de autostradă la capătul estic.

  • A.Pop spune:

    Articol incomplet. Nu s-a dus nimeni de la „Glasul Aradului” la CNADR si la cei chemati sa faca lucrarile, ca sa lamureasca situatia. Sunt sau nu sunt bani, exista sau nu constructori ? Am dori interviuri cu castigatorii ca sa se stie motivele reale ale neinceperii lucrarilor. Asa cum este scris, articolul te lasa in ceata.

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției