Lucrările la cele două pasaje supraterane peste liniile de cale ferată Brad-Curtici şi Arad-Bucureşti nu au fost reluate cu toate că reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) au anunţat, în 12 mai, că au fost alocaţi bani necesari finalizării investiţiilor.

După aproximativ o lună, joi, la primele ore ale zilei, în zona celor două pasaje nu a putut fi văzută nici organizarea de şantier, nici muncitorii, iar cozile la bariere se întindeau pe mai bine de un kilometru.

Într-un comunicat de presă remis în luna mai, CNADNR menţionează că a comunicat antreprenorilor sumele alocate pentru anul 2014 (13.093.258 lei pentru pasajul peste liniile CF Brad-Curtici și 25.442.090 lei pentru pasajul CF Arad-București), astfel încât aceștia să își poată desfășura activitatea în condiții optime până la sfârșitul acestui an”.

CNADNR a mai susţinut că, prin Direcția Regională Drumuri și Poduri Timișoara a emis ordinul de reluare a lucrărilor, în data de 28 aprilie 2014.

Consiliului Local Municipal a ales să protesteze faţă de faptul că lucrările nu au fost reluate, amplasând patru panouri informative cu privire la situația celor două pasaje.

Textul inscripţionat pe panouri este: „Vă aflaţi pe un drum naţional. Guvernul României a sistat lucrările în 2012. Suntem în 2014, Aradul aşteaptă finanţarea“.

Cele două șantiere ale CNADR au fost oprite în august 2012, în fază foarte avansată de execuție (80% la pasajul peste tronsoanele de cale ferată Arad-Oradea, respectiv Arad-Curtici, și 65% la pasajul peste calea ferată Arad-Bucureşti), ca urmare a sistării finanțării guvernamentale.

Fără răspuns de la constructori

Lucrările la pasajul denivelat peste calea ferată Arad-Bucuresti au început în noiembrie 2011 şi trebuia terminate până în luna iulie 2012.

Proiectantul a fost Search Corporation, iar constructor Confort SA Timişoara.

Confort SA Timişoara se află în procedură de insolvenţă, dosarul fiind pe rolul Tribunalului Arad, din octombrie 2012.

Lucrările la pasajul denivelat peste linia de cale ferată Brad-Curtici au început în septembrie 2011 şi ar fi trebuit terminate în decembrie 2012.

Valoarea lucrării este circa 30 milioane lei, iar constructorul este CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara. Reprezentanţii CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara nu au putut fi contactaţi, deoarece nu au răspuns la niciunul dintre numerele de telefon afişate pe pagina de internet a societăţii.

Trecerea existentă la nivel cu calea ferată Arad – Bucureşti, situată pe centura de ocolire Nord a municipiului Arad, reprezintă un punct critic în desfăşurarea fluentă şi în condiţii de siguranţă a circulaţiei pe drumul naţional DN 7.

Circulaţia pe calea ferată Arad – Bucureşti (parte a Coridorului 4 pan- european) impune circa 74 de închideri ale barierei, cu durata medie de închidere a barierelor de circa 170 minute în 24 ore, fapt ce conduce la înregistrarea zilnică a unor importante pierderi în exploatare, din cauza staţionării autovehiculelor la barieră.

Recomandările redacției