cabinetLuni întregi de durere şi suferinţă a avut de îndurat o arădeancă în urma unei banale intervenţii stomatologice prin care aceasta solicitase medicului  indepărtarea pietrei de pe un dinte. Ceea ce a urmat după prima vizită la medicul stomatolog a fost, însă, demn de o scenă de film.
Decizia Marcelei Lajos de a apela pentru curăţarea unui dinte la cabinetul stomatologic al Manuelei Pavel, între altele şi vecină de bloc cu pacienta a costat-o scump pe clienta ghinionistă. O mişcare greşită a medicului stomatolog, iar dintele care ar fi trebuit doar curăţat a fost definitiv compromis. La fel şi cel din imediata lui vecinătate, secerat din greşeală cu ajutorul frezei stomatologice. Nu mai puţin de 13 intervenţii chirurgicale în ţară şi în străinătate, dureri de neimaginat, pierderea a doi dinţi, o depresie severă cauzată de durere şi nesomn, cheltuieli de peste 20 de mii de lei şi o gastrită pricinuită de cantităţile mari de antiinflamatoare prescrise de medicul stomatolog. Acestea au fost, pe scurt, problemele cu care  Marcela Lajos a trebuit să se confrunte, timp de şase luni, după ce a încercat să îşi cureţe un dinte.
Un cabinet stomatologic de ocolit
De parcă tot şirul dezastrelor de care a avut parte începând din luna mai a anului trecut nu ar fi fost şi aşa de îndeajuns de lung, pacienta a pierdut bani şi la locul de muncă, aflându-se în incapacitatea de a-şi îndeplini aşa cum ar fi trebuit meseria de pedichiuristă din pricina durerilor cumplite ce i-au umplut, timp de şase luni de zile, nopţile şi zilele. A ajuns să îşi vândă chiar şi bijuteriile din aur, pentru ca banii să îi poată investi în multele intervenţii chirurgicale care s-au ţinut lanţ până în luna octombrie a anului trecut. „Nu am nevoie de niciun fel de dspăgubiri din partea stomatologului care mi-a distrus dan­tura. Vreau doar ca lumea să afle ce poate păţi dacă apelează la cabinetul stomatologic Manuela Pavel, de pe strada 1 Decembrie. Nu am fost eu primul caz «tratat» de dânsa, o serie de cunoscuţi mi-au spus că au avut probleme serioase după ce acelaşi stomatolog le-a umblat la dantură. Apoi, m-am interesat la Colegiul Medicilor Dentişti şi am aflat că sunt depuse acolo o sumedenie de reclamaţii pe numele Manuelei Pavel, doar că nimeni nu face nimic împo­triva ei fiindcă «are spate». Cred că nici mă­car nu e în toate minţile, fiindcă după ce a recunoscut că a greşit faţă de mine ca pacient, mi-a spus că ea nu mai ştie ce să facă pentru ca du­re­rea să îmi treacă. De fapt, a şi mărturisit că e în depresie după decesul mamei sale. Apoi mi-a spus să iau antiinflamatoare care ulterior mi-au cauzat gastrita şi mi-a spus «La revedere». Timp de şase luni mi-am rugat moartea, atât de cumplite dureri am avut, iar cea care m-a adus în halul acela nici măcar nu îmi mai răspundea la mesajele pe care i le trimiteam pe mobil  ori de câte ori su­ferinţa îmi devenea insuportabilă”, mărturiseşte Marcela Lajos.
Mesaje fără răspuns
Câteva dintre strigătele de ajutor transmise stomatologului de pacienta ajunsă la capătul puterilor din cauza durerii au fost date publicităţii de Marcela Lajos. Din nefericire, niciunul dintre mesajele trimise de aceasta pe telefonul mobil al stomatologului vinovat de coşmarul ce s-a întins pe durata a şase luni de zile nu a primit vreun răspuns din partea Manuelei Pavel. „Este a şaptea oară când merg la Timişoara marţi pentru greşeala dumneavoastră. Mi-aţi distrus doi dinţi! Lateralul aţi depăşit aolexul, apoi mi-aţi făcut re­zecţia şi v-aţi cerut scuze. Aţi tăiat şi deasupra dintelui central şi l-aţi distrus şi pe ăla. Durerile, stresul din 10 mai mă distrug! Va trebui să discutăm. V-am tot spus că după rezecţia făcută îmi pulsează şi mă doare şi dintele central şi aţi spus că nu mai ştiţi ce să faceţi. Atât am vrut să ştiţi”, este unul dintre mesajele trimise în cursul anului trecut stomatologului Manuela Pavel de pacientă. „Când am făcut radiografia aţi spus: «Mamă! Ce m-am băgat!». Apoi aţi spus că meritaţi să nu vă mai salut ca vecină. Asta nu m-a liniştit, fiindcă după rezecţie au început durerile deasupra dintelui central… aţi tăiat şi deasu­pra celuilalt dinte şi am făcut cangrenă. Oare puteţi să îmi înţelegeţi durerea şi stresul trei luni de zile. Ştiu că aţi vrut să iasă bine, dar a ieşit rău de tot, exact ca la mama dumneavoastră când aţi infectat-o, Dumnezeu să o ierte!”, este un alt mesaj trimis de pacientă dentistei anul trecut, în luna august. Un alt mesaj prin care Marcela Lajos îi cerea insistent o întrevedere Manuelei Pavel, sub rezerva de a o da în judecată în caz contrar, a rămas, din nou, fără un răspuns din par­tea stomatologului. „Durerile şi stresul meu nu se pot plăti. Va spun sincer că, dacă nu stăm de vorbă, vă dau în judecată! Aţi spus cu gura dumnea­voastră că unde vreţi să iasă mai bine, acolo aţi greşit”, este textul mesajului trimis de pacientă pe telefonul mobil al stomatologului.
Stomatologul se consideră nevinovat
În ciuda lipsei de profesionalism de care este acuzată de vecina şi pacienta ei, Manuela Pavel se declară liniştită din punct de vedere profesional şi mărturiseşte că s-a gândit chiar să obţină un ordin de restricţie de la Poliţie împotriva vecinei şi pacientei sale care ar fi încercat, în mai multe rânduri, să o bruscheze în scara blocului. Mai mult decât atât, stomatologul crede că pacienta nu ar fi în toate minţile. „Ştiu despre cine e vorba, este şi vecină cu mine. Din punct de vedere medical eu sunt liniştită de ceea ce i-am făcut. Am vorbit la Timişoara, cu medicii care au operat-o şi mi-au spus că eu nu am greşit şi că au trimis-o şi la neurologie. Realmente nu ştiu ce vrea. Singurul prejudiciu pentru care mă poate acuza este că i-am scos nervul de la unul dintre dinţi, pentru că dinţii i-au fost mai apoi scoşi la cererea dânsei. M-am gândit chiar să obţin un ordin de restricţie împotriva ei, pentru că a ajuns să mă împingă pe scări şi a pus nişte persoane să-mi spargă geamurile şi parbrizul de la maşină, de m-am pomenit cu Poliţia la uşă la ora patru dimineaţa. Acum, că me­dicii de la Timişoara mi-au dat mie dreptate, consider că ne putem întâlni şi în Justiţie, însă dumneai nu vrea să se întâmple asta, fiindcă nu deţine argumente medicale împotriva mea”, este de părere Manuela Pavel.
Colegiul Medicilor Dentişti aşteaptă o reclamaţie
Conducerea Colegiului Medicilor Den­tişti din Arad declară că nu are cunoştinţă de aceste incidente în care doctoriţa Manuela Pavel este implicată, însă anunţă că ar putea dispune unele măsuri doar în cazul în care pacienta se va prezenta cu o reclamaţie în acest sens. „Nu am la cunoştinţă despre existenţa vreunei reclamaţii depuse împotriva colegei noastre. Colegiul Medicilor Dentişti va putea să ia atitudine în această problemă doar dacă va avea pe ce să se bazeze, respectiv o reclamaţie a pacientei în acest sens. Începând de luni, aceas­ta se poate prezenta la noi în orice zi pentru a depune respectiva reclamaţie”, explică Ioan Fluieraş, preşedinte al Colegiului Medicilor Dentişti.

Recomandările redacției