Cei din administrația județeană tocmai au anunțat că se reabilitează noi drumuri. În teorie sunt vești bune pentru arădeni însă, suntem îndreptățiți să ne punem semne de întrebare, dacă lucrările vor putea fi duse cu bine, la un sfârșit.

Și asta pentru că vorbim din nou despre societatea SC Sylc Con Trans SRL care, printr-o asociere cu o o altă firmă a prin iar un contract cu greutate. Și anume, cel pentru reabilitarea drumului județean Târnova-Tauț.

SC Sylc Con Trans SRL s-a abonat la lucrări publice și n-ar fi probleme dacă și-ar onora obligațiile contractuale. Însă, firma nu este doar depășită de amploarea investițiilor la care s-a angajat, ci și încurcă ițele la licitații, depunând contestații când alte firme reușesc să prindă contracte de lucrări. Practic, chiar dacă prinde contracte, firma contestă alte proiecte, îngreunând și mai mult eforturile de demarare a lucrărilor la drumuri.

SC Sylc Con Trans SRL s-a asociat cu SC Bauplaning SRL, pentru executarea acestor lucrări ale CJA.

Potrivit celor de la Consiliul Județean (CJA), pentru drumul Târnova-Tauţ au fost depuse trei oferte, iar societatea mai sus amintită a reușit să prindă contractul.  Drumul, în lungime de 9,1 kilometri ar trebui să fie finalizat în 12 luni, trei luni fiind alocate pentru elaborarea proiectului tehnic, iar nouă luni pentru execuție. Valoarea contractului se ridică la peste 11,7 milioane de lei.

De reamintit că, pentru cel mai așteptat proiect pentru drumuri, și anume cel de legătură dintre Arad – Șiria a fost ales un constructor, după o îndelungă perioadă de încurcături în hățișurile birocrației. Câștigătorul nu poate fi însă anunțat, întrucât achiziția publică pentru acest drum a ajuns în etapa depunerii contestațiilor, în care s-a blocat din nou.  Contestațiile au venit din partea firmelor  Sylc Con Trans și Diferit SRL (Cluj Napoca).

Sylc Con Trans a făcut contestație deși a câștigat alte lucrări ale Consiliului Județean și anume: modernizarea drumurilor Bârsa-Moneasa şi Zăbalţ- limită de judeţ Timiş.

În același timp, această societate nu-și onorează obligațiile contractuale nici pentru aceste două drumuri importante. Este probabil mult prea încărcată cu contracte de onorat.

Pe drumul ce leagă Bârsa de Moneasa nu se derulează lucrări.

În plus, această firmă a mai prins și alte lucrări din județ. Și justificat, în aceste condiții, oamenii își pot pune întrebarea – cum și-ar onora obligațiiile pentru Arad – Șiria?!

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției