tableta

În ultima vreme, apar tot mai dese situaţii în care unele firme din domeniul reparațiilor încearcă să-şi înşele clienţii solicitându-le anumite costuri pentru unele operații ce ar trebui asigurate de garanția produsului și pentru care cumpărătorii plătesc la achiziționarea produsului respectiv.

Astfel, un arădean din Seleuş ne-a povestit cum NU a beneficiat de garanţie când i s-a stricat tableta pe care și-a achiziţionat-o; ba, mai mult, i s-a cerut să plătească mai mult de jumătate din contravaloarea acesteia pentru eventuala reparație a disfuncționalității.

Totul a început în februarie când Retian Grigoriu cumpărat o tabletă marca Lenovo de la Vodafone. La începutul lui iulie au apărut unele probleme în funcționarea acesteia și în 9 iulie,  posesorul tabletei a dus-o la Vodafone pentru a reclama defecțiunile apărute. Cei de la Vodafone au trimis tableta la firma de service care-i deservea din Bucureşti.

În 29 iulie tableta a ajuns înapoi în Arad, posesorul ei a fost chemat la Vodafone și i s-a  comunicat faptul că, deși tableta era în termenul de garanție, pentru remedierea defecțiunii ar trebui să plătească suma de 1.377 lei, motivându-i-se că defecțiunile respective pot fi făcute doar contra cost.

Posesorul tabletei ne descrie felul defecțiunii apărute, precizând că în urmă cu câteva săptămâni nu a mai reuşit să-şi încarce tableta din cauza unei probleme la mufa unde se conectează cablul de la încărcător.

„Am conectat-o la reţea şi am observat că nu intră tensiune în ea. Mişcând puţin de fir, intra tensiune, dar ţinută într-o anumită poziţie. Am încercat şi cu cablul de telefon şi tot aşa s-a întâmplat;  atunci mi-am dat seama că e o defecțiune la  tabletă. Ziua următoare am dus-o la firma Vodafone. Neavând un reprezentant specialist care să spună care este problema, au trimis-o la firma Depanero din Bucureşti și de aici toată situația cu plata”, a spus Retian Iosif Grigoriu.

„Daune“ de 1.377 lei

Neplăcuta surpriză de care a avut parte când tableta a ajuns înapoi de la Bucureşti a fost legată de faptul că reprezentanţii firmei de service i-au comunicat că numai contra cost… putea fi înlocuită placa de bază, unde au pretins ei că ar fi fost problema.

„Firma Depanero îmi trimite răspunsul următor: «în urma verificărilor efectuate în centrul de service Depanero, s-a constatat că produsul dumneavoastră prezintă conectorul usb rupt/exfoliat de pe placa de bază. Reparaţia poate fi efectuată doar contra cost şi constă în înlocuirea plăcii de bază la preţul de 1.377 lei», răspuns ce m-a șocat” precizează arădeanul. După care acesta mai adaugă: „practic, plătesc 77 de lei pe lună pentru nişte servicii de care nu am parte. Pe o perioadă de doi ani, voi plăti, conform contractului, internetul şi ratele tabletei. Eu am luat tableta pentru că am imperioasă nevoie de ea și dacă o repar îmi pierd garanţia; dar cei de la Depanero repară doar contra cost: deci îmi rămâne garanţia valabilă doar contra sumei de 1.377 de lei. Astfel, tableta care costă aproximativ 1.900 lei poate fi reparată cu mult mai mult de jumătate din valoarea ei“.

Astfel, Retian Grigoriu este pus în situaţia de a-și repara tableta pe cont propriu, deoarece are în memoria ei diverse documente, hărţi cu terenuri –  omul lucrând în domeniul agriculturii.

„Am pe ea documente necesare pentru muncă, pe care nu le pot recupera acum că tableta nu funcţionează. Va trebui să o repar la un service din Arad, pe cont propriu şi astfel, voi pierde garanţia. Doresc să trag un semnal de alarmă că firma Depanero nu este o firmă serioasă şi Vodafone sau orice altă firmă de telefonie mobilă ar trebui să nu mai facă contract cu ei  pentru reparaţii”, a mai spus acesta indignat.

Reparaţia a costat doar 80 lei

Fiind om hotărât, arădeanul a mers direct la un service de telefonie mobilă din Arad, unde angajaţii i-au reparat tableta în câteva minute și numai cu… 80 de lei! O diferență uriașă față de 1.377 lei cât a estimat firma bucureșteană. Şi-a asumat faptul că pierde garanţia dar a fost nevoit s-o facă deoarece trebuia să-şi recupereze informaţiile înregistrate. „Aici e bonul, m-a costat 80 de lei să înlocuiască piesa această micuţă: mufa pentru încărcare. E, totuși,  o diferenţă de la 80 de lei la 1.377lei. Au avut ei piesa, nu a trebuit să merg altundeva s-o cumpăr şi în câteva minute au reparat-o. Acum încarcă și funcţionează perfect, după cum puteţi vedea”, a spus Retian Grigoriu.

Aşa a ajuns Retian Grigoriu  aproape să fie… „păcălit“ de această firmă din Bucureşti. Considerăm că e inadmisibil ca având garanţia pe doi ani, cumpărătorului  să i se ceară – sub un pretext sau altul – să plătească pentru reparaţia tabletei. Mai mult de atât: să trebuiască să plătească două treimi din preţul acesteia.

Recomandările redacției