Piaţa de media şi divertisment ar putea înregistra un ritm mediu anual de creştere de 7,4%, ajungând la venituri totale de 3,7 miliarde de dolari în 2022, pe fondul creşterii segmentelor digitale, arată un studiu prezentat marţi de PwC.

„Întreaga piaţă de media şi divertisment din România ar putea înregistra un ritm mediu anual de creştere de 7,4%, ajungând la venituri totale de 3,7 miliarde de dolari în 2022. Din această sumă, aproximativ o jumătate o reprezintă cheltuielile pentru accesul la internet, care vor înregistra o rată medie de creştere anuală estimată de 11,6% în jurul anului 2022, ajungând la peste 1,8 miliarde de dolari”, anunţă PwC, informează Mediafax.

„Segmentul serviciilor de acces la internet va genera venituri de aproximativ 30,5 miliarde de dolari cu o creştere medie anuală de 10,3%, comparativ cu 6,6% la nivel global. Atât în România cât şi în Europa Centrală şi de Est dar şi la nivel global, accesul la internet reprezintă segmentul care aduce cele mai mari venituri de pe piaţa de media şi divertisment”, se precizează în raport.

Totuşi, specialiştii prevăd că industria de tipărituri din România va cunoaşte o scădere a veniturilor, în linie cu tendinţa la nivel global. În privinţa industriei cinematografice, principala sursă de venituri a fost şi va rămâne vânzarea de bilete. Aceasta va genera venituri de aproximativ 82 de milioane de dolari până în 2022 cu o creştere medie anuală de 4,1%.

Recomandările redacției