S-a ajuns la concluzia că doar soluția călătoriei cu tramvaiul nu acoperă necesitățile de transport public ale orașului, motiv pentru care transportul cu autobuzul reprezintă o bună alternativă. În acest sens s-a propus realizarea unei legături rutiere între UTA și zona străzii Ștefan cel Mare, pe un traseu format din trei tronsoane, care include în cadrul celui de-al doilea traseu și construirea podului peste Mureș în continuarea străzii A. Șaguna. Acest traseu de autobuz va închide inelul de circulație prin legătura directă spre traseul liniei de tramvai din strada Ștefan Cel Mare și Calea Timișorii.
În alt plan, modernizarea transportului public este una dintre soluțiile pentru reducerea poluării. Un calcul simplu arată că în general, peste 80% din transporturile cu automobilul propriu se fac la și de la locul de muncă. Iar un calcul simplu arată că în acest scop media de încărcare pe mașină este de cel mult două persoane. Așadar 25 de mașini mici, pentru a transporta 50 de oameni. Și asta în cel mai bun caz. Care ar fi rezolvarea pe termen mediu și lung? Pentru finalizarea acestui proiect se propune amenajarea unui traseu de transport public de călători cu autobuzul, care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA și strada Ștefan Cel Mare. Cum însă și reducerea emisiilor de carbon devine o problemă tot mai presantă, se încearcă accelerarea unor investiții în această direcție, generic numită protecția mediului. Autoritățile locale vor să facă acest lucru prin cadrul Programului Operațional Regional 2014 -2020. Mai exact Axa 4-Obiectivul specific 4.1 – „Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ, prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”. Așa că se inten­ționează a se marșa și pe un transport ecologic. Drept urmare se vor achiziționa zece autobuze electrice.
De asemenea, se vor realiza stațiile de alimentare a autobuzelor alimentate electric, dar și construirea unor stații noi și modernizarea stațiilor de autobuz existente. Se are în vedere și extinderea unor piste pentru biciclete. Toate acestea se doresc a face din Arad un oraș mai puțin poluat. Durata estimată de realizare a proiectului este până în anul 2023. Valoare totală a investiției se ridică la circa 47 milioane de euro.
 

Recomandările redacției