evaluare 1Şcoala Gimnazială „Ştefan Cicio Pop” Arad, Şcoala Gimnazială „Olosz Lajos” Adea, Şcoala Gimnazială „Ilarion Felea” Arad şi Şcoala Gimnazială Iratoşu au reuşit să intre în topul ruşinii învăţământului ară­dean. Nici un elev din aceste patru unităţi, aşa-zise de învăţământ, nu a reuşit să obţină nota minimă, de 5, pentru a fi considerat promovat la simularea evaluării naţionale a elevilor de clasa a VIII-a.
Lor li se adaugă, cu procente ceva mai bune, Şcoala Gimnazială Socodor – 7.14%, Şcoala Gimnazială Zerind – 9.09% şi Şcoala Gimnazială Zărand – 9.68% procent de promovare.
În partea cealaltă, cele mai mari procentaje de reuşiţi  la simulare au fost obţinute de elevii de la următoarele unităţi şcolare: Colegiul Naţional „Moise Nicoară” Arad – 95.83%, Şcoala Gimnazială Groşeni – 90.91%, Liceul Baptist – 85.45%, Colegiul Naţional „Elena Ghiba Birta” – 79.31% şi Liceul Pedagogic „Dimi­trie Ţichindeal” – 77.27%.
Cele mai mari note obţinute de elevi pe probe: matematică – 11 note de 10 şi 52 note între 9.00 – 9.99; limba şi literatura română – 273 note între 9.00 – 9.99; limba şi literatura maternă – o notă de 10 şi 11 note între 9.00 – 9.99.
Din totalul celor 3687 de elevi care s-au prezentat la simulare, au reuşit să obţină media peste 5 un număr de 1472 de elevi, adică 39,92 la sută. Nici un elev nu a reuşit să obţină media 10 la examen. Cele mai bune note s-au obţinut la limba maternă, cu un procentaj de 66,83 la sută, pe locul doi fiind limba română, cu un procentaj de note peste 5 de 64,38 la sută. La matematică, rezultatele au fost la fel de dezastruoase, fiind obţinut un procentaj de doar 21,54 la sută.
Pe judeţe, cele mai mari procente de note peste 5 s-au înregistrat în municipiul Bucureşti 64,21%, judeţul Brăila – 60,42% şi judeţul Cluj 59,18%. Cele mai slabe rezultate s-au înregistrat în Călăraşi – 34,18%, Caraş-Severin – 36,28% şi Tulcea – 37,95%.
Cea mai ridicată participare a elevilor la simularea naţională pentru clasa a VIII-a s-a înregistrat în judeţul Neamţ – 98,18%, iar cea mai scăzută în judeţul Dolj – 89,04%.
„Rezultatele obţinute la probele din cadrul  simulărilor naţionale nu se contestă, res­pec­tiv nu se trec în catalog. Rezultatele obţinute de elevi vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi şcolare, împreună cu cadrele didactice de specialitate. Elevii vor avea posibilitatea să-şi vadă lucrările, să identifice greşelile, precum şi să ana­lizeze modul de rezolvare a subiectelor. De asemenea, în fiecare unitate şcolară se vor organiza  dezbateri la nivelul claselor, în şedinţele cu părinţii, la nivelul catedrelor de la disciplinele simulate, precum şi la nivelul consiliului profesoral. În urma analizelor unitatea şcolară va stabili un plan de măsuri remedial, cu măsuri de îmbunătăţire şi programe de sprijin pentru elevii din clasele a VIII a“, ne-a declarat prof. Clau­dius Mladin, inspectorul şcolar general al județului Arad.
Cea mai ridicată prezenţă s-a înregistrat la Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Arad, Colegiul Na­ţional „Moise Nicoară” Arad, Şcoala Gimnazială nr. 5 Arad, Co­legiul Naţional „Elena Ghiba Birta” Arad, Şcoala Gimnazială „Aurel Vlaicu” Arad şi Liceul Tehnologic Sântana.
Cea mai scăzută prezenţă s-a înregistrat la Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” – 14 absenţi, Şcoala Gimnazială Vladimirescu – opt absenţi, Şcoala Gimnazială „A. Nicolae” – şapte absenţi, Şcoala Gi­m­- nazială „Aron Cotruş” – cinci absenţi şi Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu” – patru absenţi.

Recomandările redacției