Penele de curent, programate, neprogramate și dese „prăjesc“ aparturile arădenilor. Enel tot anunță că repară și întreține rețelele electrice, dar seria întreruperile de curent, în diverse zone ale municipiului și județului, pare să nu se mai termine. De la corpuri de iluminat arse și până la aparturi achiziționate pe bani mulți, precum televizoare, instalații de încălzire, frigidere și altele, multe sunt adesea „prăjite“ pe fondul penelor repetate de curent. În mai multe zone din municipiu și în localități din județ, se ia curentul intermitent, fapt care duce la stricarea aparturilor din casă. Ca și cum situația n-ar fi destul de proastă, de când operatorul de cablu și internet a introdus fibră optică abonaților, după întreruperea curentului, arădenii rămân și fără net. Asta deși li s-a promis că nu vor mai exista probleme.

Mai mulți arădeni sunt revoltați după ce electrocasnicele le-au cedat după repetatele pene de curent. Chiar dacă nu se ard tot au avut de suferit de pe urma şocurilor produse de întreuperea energiei electrice. „În casa mea, aparturile funcționeză aproape non-stop. Asta înseamnă că sunt mereu expus dacă sunt pene de curent. Folosesc calculatorul, merge televizorul, funcționează desigur  frigiderul, mașina de spălat și alte cele. După întreruperi repetate de curent, un laptop mi s-a stricat, câteva becuri s-au ars și mi-a cedat și mașina de spălat, care ce e drept nu era foarte nouă. După câte o pană de curent, chiar și de 10 minute, cade și internetul, care acum este prin fibră optică. Asta înseamnă că trebuie să dau telefoane la operator, să îmi pierd timpul și să mă enervez. Cei de la cablu-internet îmi spun că este o problemă pe rețea și că se remediază. Dar mai întotdeauna trec două, trei ore până când este remediată. Ca să intri în legătură cu cei de la Enel îți trebuie multă răbdare și nervi de fier. Ți se spune că sunt întreruperi programate, că se fac reparații…Dar cu noi, cei care avem de suferit, care plătim facturi la timp și cu toate astea avem parte de servicii proaste…cu noi, cum rămâne?! Ce să fac eu după ce mi s-a stricat aparatura?“, spune Călin C.

Mulți dintre locuitori au pagube însemnate. „Mi s-a ars termostatul wireless, acum ceva timp aerul conditionat, iar unor apropiați ai mei, chiar centrala, după ce a luat Enel curentul de câteva ori. Cică pentru reparații. Aș vrea să știu ce variante există pentru astfel de situații. Dacă nu îți plătești factura la timp ai penalizări, dar ei ce fac pentru paguba oamenilor?“ – Daniela P.

Întreruperile – pentru reparații și întreținere

În afara… penelor de curent neprogramate, Enel E-Distribuţie anunță întreruperile programate. Spre exemplu, Enel anunța acum ceva timp că acestea sunt necesare „pentru lucrările anuale de reparaţii şi întreţinere instalaţii şi reţele electrice, precum şi posturi de transformare. (…). „Am o alimentară mică de cartier. Întreruperile îmi fac mari probleme. Pentru că afectează frigiderele și marfa. Am sunat să le fac reclamații, dar n-are rost să spun decât că mai rău te complici!“, spune Maria.

Enel este obligat prin lege să plătească despăgubiri consumatorilor în cazul deteriorării unor receptoare electrice din vina acesteia. „Căderile repetate de tensiune afectează fără dar și poate aparatura electrocasnică. Ca să primești despăgubiri de la ei ai nevoie de «răbdare și tutun». Procedura este foarte dificilă pentru cei care încearcă să își facă dreptate. Decât să încerce asta, mai bine sunt atenți să nu mai țină în priză fără rost, apaturile pe care nu le folosesc. Și să își închidă aparatele pe timpul nefolosirii“, spune Mircea, un electrician din Arad.

Dacă televizorul, maşina de spălat, frigiderul, computerul sau alte aparte se strică din cauza fluctuaţiilor de tensiune, în cel mult trei zile de la producerea şocului de tensiune, clientul trebuie să anunţe Enel.  Lesne de înțeles că, asta nu promite că cel păgubit se va vedea despăgubit. Abonații trebuie să demonstreze că apartura li s-a defectat din cauza întreruperilor de energie electrică, iar asta presupune o procedură complicată, destinată celor cu multă răbdare.

Pentru început, abonatul afectat de aceste probleme trebuie să sesizeze Enel, făcând reclamați telefonic sau prin e-mail. Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul energiei a fixat, printr-un ordin, un număr maxim permis de întreruperi a energiei electrice, precum şi o durată maximă permisă de întrerupere. Astfel, abonații care rămân adesea fără curent electric pot fi despăgubiţi de distribuitorii de electricitate

Recomandările redacției