carti munca

Carnetele de muncă trebuiau ridicate de câţiva ani

Deşi au trecut mai mult trei ani de la desfiinţare, carnetele de muncă nu au ajuns încă la toţi salariaţii. Cu toate că trebuiau să intre în posesia carnetelor, angajatorii şi posesorii nu le-au ridicat încă. Şi nu vorbim de un număr mic de persoane care nu au procedat în consecinţă, ci…de mii. Inspectoratul Teritorial de Muncă a anunţat că deţine nu mai puţin de 16.200 de carnete de muncă în prezent. Instituţia face apel la angajatorii care se ştiu în această situaţie să se prezinte urgent la sediul ITM. Cel mai probabil, mulţi dintre cei în cauză nu realizează importanţa deţinerii carnetelor de muncă.

Potrivit prevederilor legale, cărtile de munca trebuiau să fie scanate de casele de pensii pentru preluarea datelor, iar la finalul operaţiunilor, să fie predate din nou angajatorilor care să le dea mai departe salariaţilor.

Începând cu 1 ianuarie 2011, data de la care carnetul de muncă şi-a încetat existenţa, evidenţa muncii se realizeaza doar electronic, prin intermediul registrului general de evidenţă a salariaţilor (ReviSal), reglementat prin Hotârârea de Guvern 500/2011.

Conform acestui act normativ, fiecare angajator are obligaţia de a înfiinţa şi transmite la inspectoratul teritorial de muncă, un registru general de evidenţă a salariaţilor şi de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora.

Refuzul de a pune la dispoziţie inspectoratului de muncă registrul în format electronic, dar şi dosarul personal al salariaţilor, precum şi netransmiterea registrului în termenul prevăzut de lege se sancţionează cu amenzi cuprinse între 5.000 şi 8.000 de lei. Revisal poate fi transmis online, pe portalul Inspecţiei Muncii sau prin e-mail, sau direct la ghişeul Inspectoratului Teritorial de Muncă.

ITM Arad face apel pentru ridicarea urgentă a carnetelor

„Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Arad anunţă atât angajatorii ce nu au ridicat, până în prezent, carnetele de muncă ale salariaţilor, cât şi posesorii cărţilor de muncă să se prezinte, de urgenţă, la punctul de lucru din Arad, Calea Radnei nr. 288, în vederea ridicării acestora, termenul limită fiind 31 decembrie 2014. Carnetele de muncă pot fi ridicate de către reprezentantul legal al angajatorului sau de un împuternicit al acestuia, iar posesorii cărţilor de muncă pot să delege alte persoane doar în baza unei procure notariale“ , a susţinut Ecaterina Isac, inspectorul şef al Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad.

Salariaţii care nu intră în posesia carnetului de muncă nu vor putea dovedi vechimea în muncă necesară la stabilirea cuantumului şi dreptului de pensie, a sporului de vechime şi seria problemelor nu se opreşte aici.

Până în prezent Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Arad deţine încă un număr de 16.200 de carnete de muncă.

  • Barbura Pavel spune:

    NU se face sens caci acuma se da Carnetele de Munca si la plecarea definitive din Romania neau fost retinute acolo in Arad si pina Nu leam predate nu ni sa dat Pasaportul Definitiv toate sint pedeaNDOASELEA !!!

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției