GutuO inițiativă  deosebită s-a derulat zilele trecute la sediul Consiliului Județean Arad. Un număr de câteva zeci de comune s-au asociat și au încheiat un „Acord de cooperare“ pentru a putea avea acces mai ușor și mai ieftin la un un anu­mit gen de servicii. Acest prim acord s-a făcut pentru instituirea unui serviciu de audit.
Unul din primarii implicați în realizarea acestui acord, Ioan Guțu, primarul comunei Birchiș ne-a oferit detalii des­pre calitatea acestui acord.
„Ne-am asociat pentru cooperare pentru instituirea unui serviciu de audit public intern. Deoarece, prin actele normative în vigoare la ora actuală, fiecare unitate administrativ-teritorială (unitate publică) e obligată să asigure serviciul de audit cu cel puțin doi auditori – ce ar implica costuri pe care respectivele primării nu și le-ar putea permite, s-a apelat la acest gen de asociere. Prin acordul legal încheiat de noi la nivelul Asociației Județene a Comunelor se va putea face încadrarea a 6-8 auditori – în funcție de numărul de comune ce vor adera la acord – ce vor face auditul pentru fiecare din comunele asociate. Costurile sunt… incomparabil mai mici, ceea ce este evident la un simplu calcul aritmetic. S-a găsit această soluție la nivel de țară și acest acord s-a încheiat și la noi, în județul arad și după ce vom stabili un sediu vom face imediat demersurile pentru scoaterea la concurs a acestor posturi, conform legii.
Intenția noastră este ca, în același fel să reușim și încadrarea de personal pentru Serviciul de Cadastru ori pentru un Serviciu de recuperare de creanțe cu executori fiscali, așa cum o parte din comunele din late județe le au deja. Deocamdată s-au înscris în acest acord puțin peste 20 de comune arădene, deși avantajele acestui sistem sunt atât de copleșitor de evidente“ a descris pe scurt, primarul Ioan Guțu, mecanismul încheierii acestui acord.

Recomandările redacției