În numerele trecute ale ziarului nostru vă prezentam situația în care a ajuns sediul Fundației Româno-Germane de la Vladimirescu, ca urmare a faptului că fundația cu pricina și-a încetat activitatea. O clădire solidă, cu o suprafață de 721 metru pătrați, folosită de-a lungul timpului, pentru orga­- nizarea a numeroase cursuri de calificare a fost pur și simplu abandonată. În ciuda demersurilor făcute de către Marinel Henteș, directorul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Arad, lucrurile au rămas în coadă de pește. Asta, deși înainte de schimbarea Guvernului, la Arad a venit un secretar de stat din Ministerul Muncii, care a susținut ideea realizării unui centru de formare profesională, ceea ce nu ar fi făcut decât să continue activitatea fundației. Cum echipa guvernamentală s-a schimbat în urma alegerilor din 11 decembrie, schimbându-se de asemenea și conducerea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), proiectul pare a se fi blocat pe undeva. În aceste condiții, din informațiile noastre, s-a ajuns ca serviciile de pază să fie achitate din valorificarea inventarului fundației. Deși au existat voci care susțineau că imobilul ar trebui păzit de Primăria Vladimirescu, primarul Ioan Crișan spunea că acest lucru nu este posibil în condițiile actuale. „Ministerul Muncii s-a întabulat în Cartea Funciară cu acea clădire, deci instituția cu pricina trebuie să ia o hotărâre. De menționat că bunurile din interior aparțin fundației. Sunt acolo calculatoare, mobilier. Fundația a avut ateliere, săli de cursuri… Noi nu putem să plătim un paznic, pentru că nu este clădirea noastră. Suntem de acord să facem acest lucru, dacă cei de la minister ne-o transferă nouă”, ne declara la sfârșitul anului trecut primarul Ioan Crișan.
Contactat telefonic pentru a afla care este situația clădirii, Crișan a confirmat informația potrivit cărei paza este achitată din valorificarea bunurilor de inventar, după ce anterior, Claudia Penișoară, reprezentanta fundației, a refuzat categoric să răspundă la întrebările pe care i le-am pus.  „Este adevărat. La ultima ședință a Consiliului de Conducere, la care au participat reprezentantul ministerului, re­- pre­zentantul Consulatului German, s-a luat hotărârea să se încredințeze administrarea și valorificarea inventarului pentru achitarea serviciilor de pază. Asta, până când noile autorități centrale vor decide ce se va întâmpla cu clădirea. Fără decizia celor de la Ministerul Muncii nu se va putea face nimic”, a spus primarul.
Lipsă acută de locuri de muncă
În ceea ce-l privește, Marinel Henteș, directorul AJOFM Arad, susține că așteaptă cu nerăbdare un răspuns de la București, pentru că județul Arad trece printr-o veritabilă criză a locurilor de muncă, în momentul de față fiind raportate 3100 de posturi vacante.
„Am solicitat aproximativ 200.000 de euro pentru realizarea unui centru de formare profesională la Vladimirescu. Ar fi fost cel mai mare centru din țară. Acolo este o bază destul de bună. Trebuie să știți că nici Bihorul, nici Timișul și nici Aradul nu are centru de formare. La noi vin de la Mehedinți să țină cursuri de formare, vă dați seama cu ce costuri. În momentul de față avem 3.100 de locuri de muncă vacanțe. Piața muncii are nevoie de oameni cum nu a mai avut niciodată la Arad. Spre exemplu, în 2013 erau doar 200 de locuri de muncă vacanțe. E crunt ceea ce se întâmplă. Zilnic, la Arad vin din alte județe 50-60 de persoane, dar nu este suficient, în condițiile în care și numărul celor care își părăsesc locul de muncă în căutarea unui venit mai bun este destul de mare”, susține Henteș. În ceea ce privește modul de finanțare a serviciilor de pază, acesta susține că din punctul său de vedere nu ar fi legal să se valorifice bunurile fundației. „Asociațiile și fundațiile nu-și pot înstrăina patrimoniul, dacă nu-și continuă activitatea. Dacă activitatea e oprită, întregul patrimoniu trebuie cedat unei entități similare care are același obiect de activitate”, a mai spus Henteș.
În încheiere vă reamintim că directorul Fundației Româno-Germane, Adrian David, și-a dat demisia începând cu data de 1 octombrie 2016. Lipsa banilor a fost principalul motiv care l-a determinat să ia o astfel de decizie. David ne declara la vremea res­pectivă că, în ultimul timp, fundația nu mai avea niciun fel de activitate, astfel încât nu mai avea niciun sens să funcționeze.

Recomandările redacției