Piaţa foto a atins o valoare totală de nouă milioane de euro în primele trei luni din 2013, o performanţă cu 11% mai bună faţă de aceeaşi perioadă din 2012, relevă datele unui studiu realizat de GfK TEMAX România.

În timp ce camerele foto compacte au crescut cu 2% în valoare, segmentul de DSLR-uri a avut rate de creştere de două cifre şi a salvat sectorul. Aparatele compacte au înregistrat o apreciere a preţului de două cifre, deşi numărul de unităţi vândute a fost mai mic, preţul mai mare al produselor vândute a dus la creşterea în valoare a segmentului.

Până în acest moment, piaţa foto a gestionat bine competiţia reprezentată de smartphone-uri şi generează optimism pentru anul 2013.

În ceea ce priveşte piaţa de imprimante şi multifuncţionale, aceasta a arătat o uşoară revenire după o lungă perioadă de timp, imprimantele laser aducând o rată de creştere pozitivă pentru întregul sector. Această piaţă a înregistrat o uşoară creştere de 3,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, atingând valoarea de opt milioane de euro.

Segmentul care a generat creşterea a fost acela al imprimantelor şi multifuncţionalelor laser, care a depăşit nivelul echilibrat la care s-a aflat în ultimele trimestre. Întregul segment al tehnologiei ink continuă trendul descendent, potrivit aceluiaşi studiu.

GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfăşurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 390.000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX la nivel internaţional, în peste 30 de ţări. Este primul indicator care include toate pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată în ţări diferite.

GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piaţă din lume, cu peste 12.000 de experţi. În 2012, vânzările GfK au fost de 1,51 miliarde de euro.

 

Recomandările redacției