Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) a eliberat mult aşteptatul Certificat de înregistrare a mărcii pentru cel mai cunoscut produs local: Pita de Pecica. Administraţia locală a început de câţiva ani demersurile pentru ca pâinea pecicană să devină un brand local protejat de lege şi să poată fi astfel comercializată în toate ţările din cadrul Uniunii Europene.
Cele trei brutării locale care mai produc pâinea pe vatră, după vechea reţetă: Doris Prod, Palmar Vali şi Tiamax s-au dovedit a fi foarte receptive la idee şi au colaborat foarte bine cu Primăria pentru realizarea acestui… vis.
Un rol important în cadrul demersurilor l-a avut Asociaţia Producătorilor de Produse Tradiţionale „Arădeanca”, înfiinţată în anul 2010 şi condusă de dr. ing. Marinela Petran, şefa Serviciului Agricol al Primăriei Oraşului Pecica.
„Pâinea aceasta specială este un simbol al oraşului nostru, un produs care reflectă secole de muncă, tradiţie şi pricepere a pecicanilor şi duce o parte din sufletul brutarilor noştri oriunde, pe masa oricui ar ajunge” – a spus primarul Petru Antal.
Viceprimarul Miodrag Stanoiov a explicat necesitatea demersului de înregistrare a Pitei de Pecica.
„Nu am vrut să se întâmple ceea ce s-a întâmplat cu alte branduri locale, de exemplu salamul de Sibiu, care se face la Salonta sau Bacău. Pâinea de Pecica este brandul nostru local de sute de ani, aşa că ne-am dorit ca această marcă să rămână a pecicanilor, motive pentru care, împreună cu domnul primar, am iniţiat acest demers şi iată că, după un an de zile, am primit brevetul de la OSIM” – a precizat acesta.
În luna mai 2011 Prefectura Arad s-a alăturat demersurilor locale şi a propus nu mai puţin de 19 produse tradiţionale specifice judeţului să devină mărci înregistrate, printre care şi Pita de Pecica.
Odată cu eliberarea Certificatului de înregistrare a mărcii, valabil până în octombrie 2021, nici o altă brutărie nu va putea folosi denumirea de Pită de Pecica, ceea ce vine în sprijinul celor trei brutării locale dar şi a oraşului – în general vorbind.
Nu doar produsul în sine, ci şi logo-ul (foto) şi elementele de identificare ale mărcii Pita de Pecica au fost stabilite, inclusiv grafica şi culorile folosite.
Pe lângă Pecica, pâinea pecicană pregătită după reţetă tradiţională se vinde şi în alte localităţi din zonă, cum ar fi Arad sau Timişoara, fiind căutată şi apreciată.
Sport 93
Mircea Rednic: „Sunt un antrenor fericit, mândru de băieții mei, de echipă”
citește mai mult »