Consilierii locali vor avea pe masă, luni, un proiect de hotărâre care vizează aprobarea studiului de fezabilitate pentru acoperirea patinoarului. În proiect se arată că valoarea investiţiei care urmează să fie realizată este de 4.040.280 lei  (inclusiv  TVA), iar finanţarea se va face „din fonduri ale bugetului general şi alte surse atrase în condiţiile legii”. Potrivit autorilor studiului de fezabilitate, patinoarul va putea fi utilizat de 200 persoane, suprafaţa construcţiei nou rezultate urmând a fi de 2.271,00 mp, iar totalul ansamblului urmând să ajungă 2.481,00 mp, considerând anexa vestiarelor existentă de 210,00 mp. În ceea ce priveşte durata de realizare a investiţiei, aceasta va fi  de şase luni, investiţia urmând a se realiza într-o singură etapă. „Sursele de finanţare a investiţiei se constituie în conformitate cu legislaţia în vigoare şi constă în fonduri de la bugetul local, fonduri externe nerambursabile şi alte surse legal constituite”, se arată în documentele puse la dispoziţia consilierilor locali.

Acum e folosit două luni pe an

Potrivit expunerii de motive, „în prezent Patinoarul Municipal Arad este un patinoar artificial, compus din platforma sportivă şi două corpuri anexă, ce oferă posibilitatea practicării sporturilor pe gheaţă în perioada sezonului rece ( aproximativ două luni pe an ) şi în sezonul cald are funcţiunea de teren de sport multifuncţional în aer liber. Obiectivul se află în proprietatea Municipiului Arad şi este administrat de către SC RECONS SA”. Tot în expunerea de motive se mai arată că investiţia se poate realiza cu costuri reduse în condiţiile creşterii atractivităţii, a măririi duratei de exploatare, „şi cu minimele intervenţii asupra cadrului natural existent”. „Se va acoperi suprafaţa destinată activităţii sportive (patinoar în sezonul rece său teren multifuncţional în rest – de exemplu creştere de la 2 luni la 12 luni ) cu închideri uşoare, prefabricate şi demontabile, care să aibă un minim impact asupra terenului adiacent; se vor integra funcţional şi estetic corpurile anexă existente în prezent. Astfel, atractivitatea patinoarului va creşte pe timp de iarnă prin ridicarea gradului de confort, iar pe timp de vară va putea fi folosit asemănător unei săli de sport minimale”, mai susţin cei care au întocmit expunerea de motive.

Una din trei

Mai trebuie spus că autorii studiului de fezabilitate au avut de ales între trei variante: păstrarea situaţiei actuale, fără realizare niciunei investiţii; acoperirea patinoarului sau redimensionarea acestuia, ceea ce ar fi dus la mutarea într-un alt loc. „Datorită locaţiei între digul de protecţie al oraşului şi albia râului Mureş, investiţia este constrânsă la intervenţii minimale, care să nu afecteze condiţiile de protecţie a apelor şi mediului înconjurător. Pentru a maximiza investiţia sub forma unei săli de sport complexe, care să poată găzdui eventimente sportive competiţionale sau un număr mai mare de participanţi/spectatori, este necesară mutarea obiectivului în altă zonă şi refacerea acestuia de la zero, conform cerinţelor unei noi teme de proiectare”, se arată în studiul de fezabilitate. În ceea ce priveşte avantajele variantei alese, acestea ar fi, potrivit autorilor studiului, că „investiţia se poate realiza cu costuri reduse în condiţiile creşterii atractivităţii, a măririi duratei de exploatare, şi cu minimele intervenţii asupra cadrului natural existent. […] Construcţia propusă va avea destinaţia de patinoar artificial acoperit, cu posibilitate de folosire ca teren de sport multifuncţional acoperit în timpul sezonului cald. Pentru o bună funcţionalitate, vestiarele existente vor fi preluate şi înglobate în ansamblu”. Cei care şi-ar fi dorit mai multe locuri de parcare, pot să îşi pună pofta-n cui. În studiu se menţionează că nu se vor realiza locuri de parcare în incinta patinoarului, din cauza accesului dificil şi al caracterului inundabil al zonei. „Ansamblul va fi însă deservit de parcarea publică existenţa peste drum, care este uşor accesibilă”. Construcţia ce va rezulta în urma realizării investiţiei va avea un sistem structural autoportant de tip hală semirotundă. Zona de legătura dintre cele două clădiri va fi realizată dintr-o structură metalică uşoară tip ţeava metalică pătrată, cu fundaţii tip platformă betonată. „Închiderile lungimilor se propun a se realiza din panouri sandwich amovibile, pentru a putea deschide construcţia în sezonul cald şi a beneficia de ventilare naturală pe toată lăţimea. Se propune o învelitoare autoportanta semirotunda, cu arce alcătuite din profile galvanizate ambutisate; astfel se vor colecta apele pluviale pe lateralele cladririi, prin rigole, către sistemul de pluvial gravitaţional, care le va deversa în râul Mureş după filtrarea acestora prin denisipatorul prevăzut, se mai arată în document.

6 PH din 18 07 2106 _188_SF patinoar

6 PH din 18 07 2106 _188_SF patinoar anexe patinoar

Recomandările redacției