masina_reparatie_sculeTrusa de scule a maşinii nu te ajută prea mult în cazul unei defecţiuni. Dacă vrei să rezolvi problemele, trebuie să te dotezi mai bine. Specialiştii revistei Auto Bild îţi arată de ce anume mai ai nevoie ca să repari micile defecţiuni ivite din senin.

Statistic vorbind, la fiecare 150.000 km intervine o pană de cauciuc, iar la fiecare doi ani, un bec de far trebuie schimbat. Dacă ne uităm în portbagaj însă, trebuie să fim încântaţi că astfel de defecţiuni sunt atât de rare.

Pentru că ceea ce pun producătorii în trusa de scule a maşinii nu este destinat folosirii îndelungate. Cricul este subdimensionat, şurubelniţele sunt de o calitate îndoielnică şi nepotrivite pentru multe operaţiuni, deoarece foarte puţine maşini mai au şuruburi standard sau în cruce.

De ani buni, producătorii folosesc pe scară largă la autoturisme şuruburile în stea, cunoscute şi sub denumirea de şuruburi Torx. Motivul: roboţii de pe liniile de asamblare se descurcă foarte bine cu şuruburi Torx.

Iată de ce ai nevoie

Chiar dacă nu eşti un mecanic împătimit, trebuie să-ţi dotezi maşina cu sculele esenţiale. În funcţie de tipul problemelor pe care le poţi întâmpina, iată de ce ai nevoie pentru trusa de scule:

Schimbarea roţilor: cheie dinamometrică, cheie în cruce pentru şuruburile roţii, cric auto;

Instalaţia electrică: multimetru, ciocan de lipit, cleşti-crocodil, conectori pentru cabluri şi bandă izolatoare;

Reparaţii mecanice: multe dintre acestea pot fi făcute cu sculele dintr- o trusă profesională. Doar superprofesioniştii au nevoie de mai mult, spre exemplu, de o presă de rulmenţi sau de o pompă de lubrifiant pentru gresarea articulaţiilor la modelele vechi.

SURSA: http://www.libertatea.ro

Recomandările redacției