Intenția primarului Călin Bibarț de  a reduce cheltuielile cu salariile de săptămâna trecută nu a rămas la faza de vorbe. S-a făcut pasul următor și s-au anunțat și cifre. Marea întrebare de săptămâna trecută era: câți oameni „încap“ în zece milioane de lei? Pentru că aceasta a fost cifra anunțată inițial pentru jumătate de an. Dar, iată că la conferința de presă de vineri, 2 aprilie, cifra a fost… depășită. Primul cetățean a anunțat că „în urma proiecţiilor bugetare, suma alocată anul acesta fondului de salarii în Primărie şi instituţiile subordonate va fi mai mică cu 11 milioane de lei decât anul trecut. Asta va fi o reducere cu până la 200 de posturi ocupate“. Asta înseamnă că aproape 20% din personal va fi redus. Mai clar spus, unul din cinci oameni riscă să rămână fără slujbă. Totuși, disponibilizările nu pot fi făcute mai devreme de jumătatea anului, impactul lor pe un an întreg va fi de 22 milioane de lei. „Proiectul de buget a fost pus la transparenţă. După termenul legal, va merge în Consiliul Local, unde se poate aproba,  cu aceste reduceri, cu reduceri mai mari ori  se poate considera că e nevoie doar să funcţionăm, fără să mai facem investiţii”, a declarat Bibarţ. În continuare, acesta a ţinut să precizeze că restructurări se vor face peste tot, cu excepţia posturilor unice prevăzute de lege, cum sunt cele de arhitect şef sau secretar general al municipiului.  Potrivit lui Bibarț, nu vor fi „cruțați“nici şefii de direcţii, servicii sau birouri. Aici, estimările de economie la buget sunt între 20% și 30% din costurile salariale. „Nu discutăm de oameni în momentul de față, dar două treimi vor fi din rândul funcționarilor, care sunt cei mai mulți și  o treime din cultură. Din punctul meu de vedere cea mai corectă metodă de evaluare, când ești pus în situația de a restrânge personalul, este testarea, cât mai transparentă și  fără niciun fel de dubii“, a adăugat edilul. Acesta mai susține că economia de 11 milioane de lei de anul acesta reprezintă de fapt un minim necesar pentru a permite municipalităţii să investească în dezvoltare, nu numai în funcţionare. De asemenea, acesta a mai precizat că o nouă  organigramă ar putea fi făcută după finalizarea procesului de informatizare şi digitalizare. În orice caz, proiectul de hotărâre trebuie să treacă de votul consilierilor. Așadar, totul va depinde și de felul în care se va vota în proxima  ședință a Consiliului Local Municipal Arad. Altfel spus, cei 200 de oameni au ajuns la mâna consilierilor municipali.

Recomandările redacției