tramvai 5

Tramvaiul a circulat, joi, pe linia 3

Primele două tramvaie noi Imperio, produse la Arad, au început, joi, să circule în municipiu, prima cursă fiind din depopul UTA, pe linia 3, până în Aradul Nou şi transportând autorităţile locale, reprezentanţii Fabricii de Tramvaie, mass-media dar şi călători.

Astfel, primele persoane care au urcat în cele două tramvaie Imperio au fost primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Nicolae Ioţcu, preşedintele grupului de firme Astra, Valer Blidar, Mariana Birău, directorul Companiei de Transport Public Arad.

De asemenea, printre primii care au călătorit cu tramvaiul Imperio au fost angajaţii Fabricii de Tramvaie din Arad, dar şi cei ai Companiei de Transport Public.

Tramvaiul a ieşit din depoul de la UTA la câteva minute după ora 12.00 şi a efectuat un parcurs pe linia 3, timp în care arădenii care au fost pe stradă au fotografiat tramvaiul, l-au salutat cu mâna, iar alţii au apăsat pe butoanele uşilor dorind să urce.

Imediat după ce tramvaiul a plecat din depou, primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă, a spus că speră ca numărul arădenilor care vor alege transportul în comun pentru deplasările în oraş să fie cât mai mare.

“Acestea sunt primele tramvaie noi pe care municipalitatea le cumpără din 1982 încoace. Sperăm să fie o surpriză plăcută pentru arădeni. Nu cred că spera nimeni, că în Arad vom reuşi să modernizăm o mare parte din infrastructura de transport. În urmă cu zece ani, nimeni nu credea că în Arad poţi să circuli în transportul public cu un tramvai modern, european, generaţie Siemens. Dar, visele în Arad pot deveni realitate şi ne bucurăm că astăzi a câştigat şi industria arădeană şi oraşul Arad. Dar, cei mai câştigaţi sunt cetăţenii, care, sperăm, să devină clienţii tranportului în comun, un transport ecologic, modern, care asigură condiţii atât în timpul iernii cât şi în timpul verii”, a spus Gheorghe Falcă.

Primarul a mai spus că municipalitatea arădeană intenţionează să acceseze fonduri europene pentru a mai achiziţiona tramvaie noi.

“Aradul va intra în proiectul european care prevede reducerea emisiilor de carbon şi astfel vom putea obţine fonduri europene în noul exerciţiu financiar de finanţare europeană prin care vom cumpăra alte tramvaie noi pentru municipiul Arad. Aşa cum am câştigat finanţarea a 122 de km. de piste de biciclete pe bani europeni, aşa sperăm să câştigăm încă şase tramvaie noi, astfel încât în 2015-2016, Aradul să aibă o flotă de 12 tramvaie noi”, a mai spus primarul.

În faţa Palatului Administrativ, reprezentanţii municipalităţii, cei ai Fabricii de tramvaie şi numeroşi arădeni au participat la o ceremonie oficială prin care tramvaiele au fost predate oraşului.

În cadrul acestei ceremonii, Valer Blidar, preşedintele grupului de firme “Astra” a spus că cele două tramvaie vor începe să circule în oraş începând de joi.

“Colectivul Fabricii de tramvaie vă prezintă un produs de top, de care veţi beneficia şi sperăm că va răspunde pretenţiilor dumneavoastră. Am oferit primul tramvai municipalităţii arădene la cel mai mic preţ. De astăzi (n.r. joi), tramvaiul va circula prin Arad”, a spus Valer Blidar.

La rândul său, primarul municipiul Arad, Gheorghe Falcă, a amintit faptul că în momentul în care s-a decis ca municipalitatea să cumpere tramvaie noi, consilierii locali PSD s-au opus acestui proiect.

În cadrul ceremoniei din centrul oraşului, Valer Blidar i-a predat primarului municipiului Arad o cheie simbolică a tramvaielor, după care acesta a fost condus de doi dintre vatmanii angajaţi ai Companiei de Transport Public.

Tramvaiul Imperio care va circula prin Arad, este unul particularizat, făcut special pentru municipiul  de pe Mureş. Are 27 metri lungime, va circula cu o viteză de 70 km la oră, are 40 de locuri pe scaune şi 160 de locuri în picioare.

De asemenea, tramvaiul va avea cel mai redus consum, adică 0,64 KW/km. Tramvaiul va avea şi o zonă destinată persoanelor cu handicap.

Totodată, tramvaiul are sistem electronic de afişaj, sistem e-tiketing şi sistem de supraveghere video.

Recomandările redacției