Într-o conferinţă de presă susţinută ieri, vicepreședintele PNL Arad Marius Göndör a atacat cu fermitate Ministerul Educaţiei pentru simularea reformei şi Inspectoratul Şcolar Judeţean pentru lipsă de transparenţă.
Göndör a acuzat Ministerul Educației de simulare a reformei în învățământ evidenţiind „tam-tamul” făcut pe tema planurilor-cadru pentru gimnaziu fără să fie pusă într-o discuție concretă programa școlară. „Au fost puse în dezbatere publică planurile-cadru pentru gimnaziu: câte ore de matematică, de română, de latină ș.a.m.d., se vor face la clasele a V-a, a VI-a, a VII-a și a VIII-a. Nu vreau să dezbat planurile-cadru, ci vreau să spun că mi se pare impropriu că se discută cu atâta tevatură câte ore se fac la o anumită disciplină, dar nu se știe ce anume se va face la disciplina respectivă. Programele școlare, deși se discută de atâta timp că trebuie modificate, nu sunt puse în discuție; nu știm ce facem, dar vom ști câte ore facem la fiecare disciplină. Mi se pare doar o modalitate prin care se simulează o reformă. Cred că ar trebui să punem lucrurile în ordinea normală și firească: să discutăm despre programele școlare, despre ce vrem să știe copiii atunci când termină gimnaziul, apoi să vedem ce le transmite programa școlară și apoi cât avem de lucru la fiecare; să discutăm ce facem, unde vrem să ajungă copiii noștri, ce cunoştinţe și ce competențe trebuie să aibă la sfârșitul fiecărui ciclu”, a declarat Marius Göndör.
Göndör acuză Inspectoratul Școlar Județean Arad de lipsă de transparență și somează instituția să facă publică strategia în baza căreia a făcut planul de școlarizare pentru următorul an școlar. „Vreau să vă prezint un protest legat de modul în care lucrează Inspectoratul Școlar Județean Arad. În această perioadă s-a discutat planul de școlarizare, mai exact despre câte clase de mate-fizică, de filologie, de informatică va avea fiecare liceu. Ca și în fiecare an, iar asta e cât se poate de adevărat, numărul claselor de a IX-a pentru anul următor trebuie să țină cont exact de numărul absolvenților de clasa a VIII-a. Sigur, de aici plecăm, însă în momentul în care stabilești ce clase aprobi fiecărei unități de învățământ pentru anul următor, cred că ar trebui să ai o strategie, o proiecție pentru viitor, despre ce vrei și unde vrei să ajungi cu liceele județului Arad. Și atunci, pe baza acestei strategii și pe baza unor criterii, stabilești de la ce liceu tai o clasă, cărui liceu îi mai dai o clasă și alte astfel de probleme. În acest moment sunt licee bune la care s-au tăiat clase, acestea fiind licee bune, care au promovabilitate de 100% la bacalaureat. În schimb, înțeleg că s-au dat clase unor licee care au un procent de promovabilitate nu modest, ci foarte modest. Protestul meu se referă la lipsa de transparență a Inspectoratului Școlar. Prin ceea ce vă spun astăzi, somez Inspectoratul Școlar, fiind o instituție publică, să facă publice criteriile pe baza cărora a stabilit planul de școlarizare și strategia pentru anii următori cu privire la liceele și școlile județului Arad. Este posibil ca ceea ce vor să facă să fie bine, dar nu știe nimeni asta. Am înțeles că inclusiv presa a încercat să ia informații de la ISJ Arad și li s-a spus că vor primi in­formații în termen de 30 de zile, în condițiile în care strategia ar trebui să existe și să poată fi pusă la dispoziție într-o secundă. Somez deci Inspectoratul Școlar să facă publice strategia și criteriile pe care au făcut planul de școlarizare; nu să mi-l prezinte mie, ci tuturor arădenilor. Înțeleg că la ședința de Consiliu de Administrație în care au fost luate aceste decizii, sindicatul n-a fost invitat – și mă miră acest lucru”, a declarat Marius Göndör.

Recomandările redacției