Trecerea Aeroportului Arad la Ministerul Transporturilor, dar în special ideea unificării cu aero­gara timișoreană stârnește deja tensiuni între reprezentanții Consiliului Județean.
Președintele Consiliului Jude­țean Arad, Iustin Cionca consi­deră că este lipsită de sens afirmația consilierilor județeni din Opoziție care spun că Aeroportul Arad urmează să fie cedat Timi­șoarei. „În eventualitatea în care, Aeroportul Arad va fuzio­na cu Aeroportul Traian Vuia din Timișoara instituțional acesta nu va avea nicio legătură cu orașul vecin în condi­țiile în care aeroportul Timi­- șoara este administrat în pre­zent de Ministerul Transporturilor”,  susține președintele CJ Arad, Iustin Cionca.
Conducerea Consiliului Jude­țean Arad a prezentat astăzi tuturor celor prezenți la ședința extraordinară de marți, 8 noiembrie, demersurile care au fost făcute pentru găsirea unei soluții în vederea rentabilizării Aeroportului Internațional Arad. „Principala realizare, de la începerea mandatului, a fost reintroducerea Aeroportului Arad în Masterplanul General de Transport. Prin acest demers ne-am des­chis oportunitatea de a accesa fonduri europene pe care le vom folosi pentru dotare și modernizare în valoare de 27 de milioane de euro” , a decla­rat vicepreședintele Consiliului Jude­țean Arad, Claudia Boghicevici.
Fondurile de care va beneficia aeroportul vor putea fi folosite pentru lucrări de modernizare a pistei de decolare-aterizare, pentru asigurarea compatibilităţii cu căile de rulare şi platformă și se vor putea asigura infrastructura, echipamentele şi utilajele de asis­tenţă a navigaţiei. În același timp, din aceleași fonduri se va putea asigura conectivitatea aeropor­tului conform cerinţelor Masterplanului, toate aceste investiții fiind necesare pentru menținerea Aeroportului Arad la parametrii normali de funcționare.
Aerogara cheltuie bugetul CJA fără să producă nimic
Iustin Cionca a reamintit că, pentru ca aeroportul să fie func­ţional şi să poată atrage curse aeriene, a fost necesară moder­nizarea terminalului de pasageri, respectiv transformarea Termina­lului Cargo în terminal de pasageri un demers iniţiat în 2013 pus în aplicare în urma HCJA 215/2013 şi finalizat în 2016. „Această hotărâre a fost votată în unanimitate, așadar și de către reprezentanții PSD membri în fostul Consiliu și care contestă în prezent această investiție. În plus, aceeași consilieri, au votat pentru și la propunerea privind mandatarea reprezentanţilor judeţului Arad în AGA, pentru pregătirea şi realizarea procesului de privatizare. Acum însă, aceiași consilieri duc un adevărat război mediatic pentru a opri o posibiliă preluare a Aeroportului de către Ministerul Transporturilor. Consider că pentru Aeroport ne trebuie soluţii administrative, nu dispute politice la care îi invit să participe și pe colegii din Opo­ziție”, a conchis Iustin Cionca, președintele CJA.
Aeroportul Arad are cheltuieli de exploatare de aproximativ 2,6 milioane de lei pe an, în condițiile în care, chiar și cu demersurile făcute de Consiliul Județean, nicio companie aeriană nu s-a arătat deocamdată interesată să ope­reze de pe aerogară. În cazul în care aeroportul ar fi preluat de Ministerul Transporturilor, aceste cheltueli ar fi suportate din bugetul ministerului. Astfel, la bugetul județului s-ar economisi sume mari. Mai mult, o colaborare cu ministerul deschide oportunități multiple pentru aducerea la Arad a unor companii aeriene.

Recomandările redacției