Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) a sesizat nereguli grave, legate de funcționarea instituțiilor din subordinea Ministerului Transporturilor, în ultimii 10 ani. Raportul Direcţiei Corp Control şi Anticorupţie din cadrul Ministerului Transportului, cu privire la anumite aspecte din activitatea a trei instituţii aflate în subordinea Direcţiei Generale de Transport Terestru – Direcţiei de Transport Rutier, Autorităţii Rutiere Române şi Regiei Autonome Registrul Auto Român – confirmă ceea ce a sesizat, în numeroase rânduri, COTAR.

Peste 4,37 milioane euro au furat 107 angajați ai celor trei instituții, doar în perioada 1 ianuarie 2016-12 martie 2020, conform acestui raport datat 8 septembrie a.c. Angajații au încălcat conştient, voit, normele de integritate privind funcţia publică şi și-au însușit ilegal 21.117.944 lei (4.375.000), prin centrele de formare profesională a conducătorilor auto, instructorilor auto şi a managerilor de transport”, se arată într-un comunicat al C.O.T.A.R. „Apreciem că reglementarea modului de plată a membrilor comisiilor de examinare a fost efectuată în mod abuziv, în interesul unui grup de persoane din care unele au ajuns să încaseze lunar din examinări sume de chiar  3-4 ori mai mari decât salariul cuvenit pentru funcţia ocupată, în dauna persoanelor care au participat la examinări în calitate de candidaţi şi care au fost astfel constrânşi să plătească tarife nejustificat de mari. A fost perpetuată astfel o stare infracţională prin constituirea unui grup organizat la care au aderat atât persoanele aflate succesiv la conducerea ARR şi DTR, cât şi angajaţi din cadrul acestor structuri, care au acţionat pe o perioadă mai mare de 10 ani, inclusiv prin impunerea unor reglementări în interes propriu, în scopul obţinerii de venituri din activitatea de examinare”, se specifică în raport. Potrivit C.O.T.A.R., 40 de funcţionari publici au încasat sume cuprinse între 200.000 lei şi 738.988 lei, doar din activitatea de examinare la centrele de formare profesională. Această afacere a funcționarilor cu banii statului a fost foarte profitabilă, în ultimii 10 ani, sub umbrela ARR, DTR și RAR, în baza unei reglementări ilegale la care au contribuit mai mulți factori de decizie din Ministerul Transporturilor, din mai multe partide polițice care s-au succedat la guvernare, în ultimii ani.

Recomandările redacției