Criza provocată de pandemia de coronavirus a afectat şi marile cluburi ale lumii. Experţii de la Brand Finance estimează pierderi de 751 de milioane de euro în rândul celor mai valoroase 50 de branduri din lumea fotbalului.
Cu toate acestea, Real Madrid reuşeşte să se menţină prima în topul brandurilor din fotbal. Campioana Spaniei a suferit pierderi de 14%, dar a rămase cu o cotă de 1,419 milioane de euro. Rivalii de la Barcelona au gestionat mai bine situaţia şi se află la doar 6 milioane de euro în spatele galacticilor.
Manchester United completează podiumul, cu toate că a suferit pierderi de 10,7%. Liverpool este clubul cu cea mai spectaculoasă ascensiune. Campioană în Premier League, după 30 de ani, echipa lui Klopp a urcat două poziţii în clasamentul brandurilor din fotbal faţă de anul trecut şi are o cotă de 1.262 milioane de euro, cu o creştere de 6%.
Manchester City şi Bayern Munchen au înregistrat şi ele pierderi consistente în acest sezon şi ocupă locurile 5 şi 6 în statistica realizată de Brand Finance. PSG, Chelsea, Tottenham şi Arsenal completează topul celor mai valoroase 10 cluburi din lume. Campioana Italiei, Juventus, este pe locul 11, dar s-a apropiat la mai puţin de 100 de milioane de euro de poziţia a zecea.
Sursa: Mediafax.ro 

Recomandările redacției