primar Paulis NicoaraPentru a dovedi totala transparență a actului de administrare a comunei Păuliș, primarul Petru Nicoară prezintă localnicilor un laborios „RAPORT privind starea economică, socială şi de mediu a comunei Păuliş pe anul 2013“ din  care vom reproduce în următoarele numere o parte din cele mai substanțiale realizări. Așadar, continuăm și în acest număr această deosebită prezentare.
Alocații de susținere a familiei conform Legii 277/2010
În anul 2013 la data de 31.12.2013 aveam în plată un număr de 38 dosare alocații de susținere a familiei. Pot beneficia de alocații de susținere doar familiile care nu depășesc 530 lei/membru de familie și se acordă doar dacă copiii de vârstă școlară frecventează o formă de învățământ și nu sunt repetenți.
În cazul în care elevii au peste 20 de absențe nemotivate se suspendă dosarul pe o perioadă de 6 luni și se va relua plata după această perioadă dacă se constată ca elevul nu mai are absențe nemotivate. Dosarele de alocații de susținere se reactualizează din 3 în 3 luni în ceea ce privește veniturile familiei și se efectuează din 6 în 6 luni anchete sociale, pentru a se verifica dacă veniturile declarate sunt cele reale. Plata alocației de susținere se face de către AJPIS Arad în funcție de situațiile pe care le întocmește Compartimentul de Asistență Socială la sfârșitul fiecarei luni.
Alocații de stat
În anul 2013 au fost înregistrate 30 dosare care sunt plătite tot de AJPIS Arad, în funcție de situațiile pe care le întocmește Compartimentul de Asistență Socială la sfârșitul fiecarei luni.
Indemnizații creștere copil până la vârsta de 2 ani
În anul 2013 au fost întocmite și înregistrate un numâr de 25 dosare indemnizații creștere copil, care sunt plătite tot de AJPIS Arad, în funcție de situațiile pe care le întocmește Compartimentul de Asistență Socială la sfârșitul fiecarei luni.
Indemnizații de însoțitor pentru persoanele cu handicap grav
La nivelul comunei Păuliș în anul 2013, avem în evidență un număr de 30 dosare, care sunt plătite de Primăria Păuliș în cuantum de 616 lei/lunar. Menționăm faptul că toate indemnizațile pentru persoanele cu handicap sunt achitate la zi, nu avem restanțe.
Ajutorul pentru încălzirea populației cu lemne pentru perioada sezonului rece noiembrie-martie 2013-2014
În perioada noiembrie-decembrie 2013 au fost înregistrate un număr de 111 dosare. Au fost achitate 103 dosare pentru persoanele care au depus actele pentru 5 luni, suma totală plătită a fost de 20 965 lei. Urmează să se achite și suma de 1.264 lei pentru 8 dosare pentru cei care au depus pentru pe 4 luni.
Ajutoare alimentare care provin din stocuri de intervenție comunitară conf. HG 600/2009 și HG 950/2012
În anul 2013 s-au livrat alimente pentru patru categorii de persoane, listele fiind întocmite de către Consiliul Județean cum ar fi: pensionari până la 400 lei un număr de 257 persoane, 30 șomeri, 64 persoane cu venitul minim garantat și 79 persoane cu handicap grav și accentuat. Alimentele livrate au fost: făină albă, ulei, zahăr, paste, zacuscă, roșii în bullion, făină de mălai și conserve de carne.
Compartimentul de Asistență Socială în anul 2013 a intocmit anchete sociale pentru divorț, de plasament a unor minori, pentru minorii aflați internați într-o instituție de stat, pentru burse școlare, bani de liceu și rechizite, pentru persoane care au beneficiat de ajutor Caritas Lipova, pentru persoane cu handicap încadrare sau prelungire grad handicap, pentru 12 familii care primesc de la Asociația Creș­tină „Stefanus Minis” masă caldă adusă la domiciliu de trei ori pe săptamână. Efectuăm anchete sociale care sunt solicitate de către diferite instituții cum ar fi: judecătorii, DGASPC Arad, instituții de învățământ, Consiliul Județean și alte instituții.
3. Urbanism
În cadrul compartimentului de urbanism activitatea s-a desfăşurat în mai multe direcţii conform competenţelor stabilite de legislaţia din domeniu în sarcina primarilor prin com­par­ti­mentele de specialitate. Astfel, în ceea ce priveşte urbanismul, s-a finalizat prin HCL de aprobare un PUZ pentru zonă de servicii/agrement, în prezent este în etapă de aprobare un PUZ pentru parc fotovoltaic şi mai este în faza de elaborare un PUZ pentru zonă de agrement/bazin piscicol. Pentru aceste documentaţii de urbanism s-au parcurs câte 4 etape de informare şi consultare a publicului conform procedurilor legale şi aprobate de Consiliul local.

Recomandările redacției