Stadionul Francisc Neuman va intra vineri, 16 aprilie pe rol în ședința extraordinară a CLM Arad. Este vorba despre aprobarea  delegării serviciului de administrare, întreţinere şi exploatare prin atribuirea directă a concesiunii către Recons Arad. Dar, care sunt câteva date tehnice ale stadionului? „Terenul aferent Stadionului Municipal – Arena Francisc Neuman este situat în municipiul Arad, pe str. Frații Neumann nr. 2, înscris în CF nr. 316036 Arad, nr. cad. 316036 și CF nr. 304254 Arad, nr. cad. 14540, în suprafață de 30.976 mp, respectiv 623 mp.  Stadionul Municipal – Arena Francisc Neumann este alcătuit din teren (suprafață de joc, spații verzi + 201 locuri de parcare), construcții, instalații și dotări aferente, care intră în componența sa și 11.115 locuri în tribuneˮ. În documentația care va fi supusă votului în plen se spune câte ceva  și despre lucrările făcute în cursul anului trecut. Este vorba despre investițiile realizate și recepționate în cursul anului 2020 constau în: „mărirea capacității peluzelor Stadionului UTA – modificări și completări Francisc Neumann: Tribuna 1, în regim de înălțime D+P+2E și Tribuna 2, în regim de înălțime P, Peluza Nord și Peluza Sud, regim de înălțime P; modernizare instalație de nocturnă și alimentare cu energie electrică la Stadionul UTA; gazon fotbal Stadionul UTA în suprafață de 9.840 mp cu teren de fotbal S=8.310 mp.ˮ Potrivit documentației, Stadionul Municipal – Arena Francisc Neuman este proprietatea municipiului Arad și se află în administrarea Consiliului Local al Municipiului Arad. Conform Memoriului tehnic de arhitectură și a cerințelor în legătură cu funcționalitatea stadionului, precum și cu necesitatea de a respecta normele românești (categoria IA) în paralel cu cele UEFA pentru certificarea ulterioară a unui stadion de categoria IV, s-au impus realizarea următoarelor: accese principale pentru sportivi și oficiali, presă, V.I.P., spectatori    (pe două nivele de acces, unul exterior stadionului și unul la accesul în stadion), administrație și aprovizionare, securitate (jandarmerie, pompieri, salvare); parcaje pentru sportivi și oficiali (2 autobuze, 10 autoturisme), 30 locuri (pentru oficialități și mass-media) precum și parcare pentru public (1 mașină la 30 spectatori), plus alei carosabile de descongestionare, de circulație curentă și de serviciu. Pentru zona sportivi: minim 2 vestiare cu grupuri sanitare, spațiu pentru antrenori/arbitri, cameră de oaspeți, cameră pentru dezvoltare a forței, spațiu de încălzire interior, serviciu medical, cameră control dopaj; zonă presă: locuri în tribuna principală, cu pupitre de scris, racorduri telecomunicații, cabine telefonice; zona V.I.P.: loje oficiale și de onoare în zona centrală a tribunei oficiale. Pentru spectatori : locuri individuale în tribune, grupuri sanitare, alimentație publică, serviciu medical, locuri pentru persoane cu dizabilități (minim 2/400 spectatori), cabinete medicale. Durata estimată a concesiunii, către Recons este de  cinci ani. În final ar mai fi de observat că în documentație se spune că stadionul este conform normelor UEFA pentru categoria a patra. Se scrie negru pe alb că trebuie asigurat un loc de parcare pentru mașini la 30 de spectatori. Asta înseamnă 370 de locuri, la capacitatea de 11.115 scaune în tribune. Iar în aceleași documente se vorbește de 201 locuri de parcare.  Probabil proiectul de hotărâre va trece la vot. Problema locurilor de parcare rămâne însă. „Noroc“ că, deocamdată nu se joacă cu spectatori…

Recomandările redacției