Încă înainte de parafarea intrării României în Uniunea Europeană, m-am străduit să devoalez manevrele prin care mai marii acesteia derulau planul de transformare a României în piață de desfacere, colonie tocmai bună de exploatat și jefuit, cobai și rampă de lansare pentru diverse turpitudini legislative europene menite să-i facă pe ei stăpânii noului imperiu. În perioada de preaderare, România a implementat recomandări ale forurilor europene pe care țările mari din interiorul UE nu le-au acceptat nici în ziua de astăzi. Era musai, pentru că eram amenințați că dacă nu ne supunem nu pupăm aderare la UE. Unele guverne ale României au încercat să umble cu fofârlica, să respecte doar de formă recomandările și poruncile, dar pe ascuns să le încalce, considerând-pe bună dreptate-că acestea nu au nimic de-a face cu democrația și statul de drept, ci exclusiv cu intersele mahărilor, fiind total antiromânești. Sincer, am dat dreptate serviciilor secrete române care coordonat aceste operațiuni și i-am condamnat pe românii care le-au demascat, pentru că aceste demascări nu au folosit cu nimic României, ci dimpotrivă. Pedepsite nu au fost nici secretele secrete nici guvernele, ci România.

    Am făcut acest preambul pentru a explica o fațetă a situației de astăzi. Pe toate canalele de informare circulă insistent știri, opinii și dezvăluiri, conform cărora se minte cu nerușinare în privința numărului morților din cauza coronavirusului, care este falsificat cu bună știință, umflat cu pompa, cum se spune. Nu am nicio îndoială că așa este, prea este cu ochi și cu urechi, prea se pun pe seama Covidului decese care chiar nu au nicio legătură cu acesta. Se pune întrebarea: de ce? Am putea să credem că scopul este sperierea oamenilor, determinarea lor de a respecta cu strictețe măsurile restrictive, în scopul limitării răspândirii virusului. Parțial, este, cred eu, adevărat, dar, dincolo de aceasta, sunt efecte concrete care ne conduc, invariabil, la cauză.

  Efect: „Pentru România a fost declanşată procedura de deficit excesiv (EDP) deoarece deficitul ESA a depăşit pragul stabilit de Pactul de Stabilitate şi Creştere de 3% din PIB în anul 2019. Recomandarea stabilită în cadrul EDP pentru România este să revină la un deficit de sub 3% din PIB până în anul 2022, iar pentru anul 2020 era stabilită o ţintă a deficitului ESA de 3,6% similară cu estimările din Strategia fiscal bugetară.

Concomitent, Comisia Europeană a declanşat Clauza generală derogatorie, care permite statelor membre să devieze de la ţintele fiscal bugetare stabilite, iar costurile generate de pandemia COVID-19 să primească un tratament special. În practică acest lucru înseamnă că România va fi evaluată privind atingerea ţintei EDP prin excluderea costurilor generate de COVID-19”.

  Pe românește: niciun guvern al României nu a avut voie să depășească ținta de deficit, indiferent ce motive ar fi avut. Acest guvern, însă, are voie, având un argument european, internațional, lupta cu Covid 19! Cu cât sunt mai mulți morți din cauza Covidului, cu atât mai mult guvernul poate să pună orice depășire a deficitului pe seama acestuia. Guvernul Orban a priceput „aluzia” și a acționat în consecință. Nu este decât o altă „fofârlică” românească, însă, de această dată, sugerată și încurajată. Teoretic, ași putea să fiu de acord, însă, dacă ne punem să calculăm consecințele, nu folosește cu nimic României, ba, dimpotrivă! Despre aceasta, într-un alt articol.

Recomandările redacției