Toată lumea își dorește, pe cât posibil, să se simtă în siguranță atunci când alege să mănânce un anumit produs. Așa a început și povestea cărnii transportate într-o dubiță cu care, din câte am înțeles, se mai transportau uneori și alte lucruri, ca de exemplu, coroane pentru înmormântări.

Este vorba de o știre scrisă de noi în urmă cu o săptămână, știre care a pornit de la niște poze care ne-au fost trimise în scopul de a ajuta lumea să vadă cât de expuși bolilor sunt cei care consumă produsele din carne aduse pe piață de firma ,,Astona Exclusiv SRLˮ.

Din imaginile postate atunci, s-a putut observa foarte ușor modul în care era ținută carnea până în momentul în care urma să fie dusă în depozitul magazinului. Aceasta era transportată cu o dubiță care nu beneficia de nici un sistem de congelare care să păstreze carnea înghețată, așa cum ar fi fost și normal.

Arădenii riscă să facă salmonela dacă mănâncă din magazin

Riscurile la care se expun oamenii în momentul în care cumpără carne de la ei sunt, în cele mai fericite cazuri, alergiile uşoare. Tot carnea stricată ne mai poate duce la toxinfecţii alimentare, despre care specialiştii spun că sunt foarte greu de tratat, din cauza germenilor din carne, rezistenţi la antibiotice și se poate ajunge până la urme grave odată cu trecerea timpului, mai exact, carnea stricată conţine o serie de compuşi cancerigeni. În funcţie de mediul şi locul în care este păstrată, carnea poate fi infestată chiar cu salmonela.

Firmă fantomă, adresă greșită, carne stricată spălată cu apă rece

De la niște poze până la persoane care au muncit la firma respectivă a fost doar un pas. Astfel, am fost contactați de o doamnă a cărei identitate nu o vom dezvălui și care ne-a explicat că, pe lângă modul ilegal prin care se transporta carnea, mai există și alte probleme. Aflând părerea doamnei respective, am decis că, orice poveste are două variante, una văzută de noi toți în urma imaginilor, cealaltă spusă de insuși patronul firmei.

Am decis că cel mai corect ar fi să mergem direct la adresa găsită pe internet, locul în care se presupune că ar fi trebuit să găsim un magazin cu produse din carne. Ajunși acolo am constatat că locul nu are nici o legătură cu magazinul de carne despre care am aflat atâtea, acesta fiind o clădire din Piața Sârbească. Nu am reușit să găsim pe nimeni acolo, ba din contră clădirea era una părăsită… de foarte mulți ani. Am continuat să ne informăm, lucru care nu ne-a ajutat cu absolut nimic, firma neavând nici măcar un număr de telefon afișat, iar persoanele care se presupun că o conduc nu au putut fi găsite.

Mai departe, am continuat dialogul cu sursa noastră și am făcut rost de unele informații care i-ar putea lăsa pe mulți cu gura căscată, lucruri care se practică în incinta magazinului și care pot duce la îmbolnăvirea agresivă a consumatorului.

Carnea stricată spălată cu apă rece

Dintr-o conversație audio, care ne-a fost pusă la dispoziție, cu proprietara magazinului reiese că, în ciuda faptului că pe produs scria data expirării 27.03.2019, acestea au fost înapoiate vânzătoarei la scurt timp după ce un consumator le-a cumpărat. Se pare că acesta a simțit mirosul îngrozitor pe care îl emanau aripioarele de curcan și în scurt timp a dus produsul înapoi în magazin. Neștiind exact cum să o scoată la capăt, vânzătoarea a sunat-o pe proprietară și i-a explicat exact ce s-a întâmplat.

Proprietara a întrebat câteva amănunte precum cantitatea vândută, dacă toată carnea miroase a stricat și dacă e vidată, răspunsul fiind afirmativ, carnea era vidată, dar foarte stricată.

În continuare, din înregistrare reiese foarte clar cum proprietara a vrut să fie sigură că vânzătoarea are dreptate și a vrut neapărat să vadă cu ochii ei produsul respectiv, dar nu atunci pe loc, ci în următoarea zi.

Soluția salvatoare a fost simplă pentru proprietară: ,,Dacă îi dai un jet cu apă rece, mai miroase?ˮ, a spus aceasta.

Din dialog s-a înțeles clar că nu este prima dată când angajații sunt puși să facă așa ceva. Mai departe, au continuat indicațiile: ,,Dă-i un jet de apă rece, dar nu-l ții, îi dai doar așa și vezi dacă mai miroase. Îl ții descoperit, înțelegi? Nu-l bagi în pungă până mâine că poate își mai revine că poate e de la pungă mirosul. Mâine, dacă mai trece mirosul, o vindem din nouˮ, toată conversația telefonică fiind înregistrată și trimisă ulterior nouă pentru a ne putea face o idee clară despre modul în care aceștia acționează când un cumpărător returnează carnea.

Astfel, o firmă pe nume ,,Astona exclusiv srlˮ există în Arad și are o adresă incorectă, numere de telefon inexistente și, din câte am aflat, ascunsă prin halele din Piața Mihai Viteazul. Aceasta este firma care poate să îmbolnăvească atât copiii, cât și adulții prin tehnicile lor de transport marfă și prin modalitatea lor ilegală și de neimaginat prin care ,,scapăˮ de carnea deja aflată într-o stare de stricăciune avansată.

  • Bobu spune:

    Nu am inteles nimic din articol. Unde se vinde această carne.???

  • Beka spune:

    Eu cumpar din acest magazin si nu am avut niciodata probleme cu produsele. Este o mare minciuna

  • Mircea spune:

    Eu cumpăr de 10 Ani carne de la acest magazin și n-am avut niciodată probleme. E o mare minciună și cred că e invidia românilor. Așa e in Romania. Né mai trebuie vreo 50 ani de democrație.

  • Coco spune:

    Am lucrat ca si vanzatoare la un alt magazin si da,este adevarat ca ne punea sa spalam toata carnea si mezelurile,jalnic.cand eram de serviciu vindeam doar ce stiam ca e proaspat,in rest ziceam ca nu am.clientii deja stiau si veneau pe tura mea.

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției