În România s-au produs în primul se­mes­tru aproape 225.000 de auto­tu­risme, dintre care 181.300 de către Dacia, în creştere cu 17% faţă de pe­rioa­da similară a anului trecut şi aproape 43.500 de către Ford România la Cra­iova, 2013 fiind primul an întreg de producţie pentru B-Max.

„Cel mai probabil saltul în ceea ce priveşte producţia de auto­tu­risme din România nu va mai putea fi repetat în următorii ani. Cu toate acestea, dacă Dacia continuă să lanseze automobile atră­gătoare, producţia României are în continuare loc de creştere“, a declarat pentru ZF Luca Cifferi, redactorul-şef al pu­bli­caţiei Automotive News Europe, cea mai importantă publicaţie economică din industria auto europeană.

Spre comparaţie, în 2012 România ocupa abia locul 15 pe plan mondial, cu o creş­tere a producţiei de autoturisme de doar 5,3% la 326.556 unităţi, volum ce i-a asigurat po­ziţia a zecea în clasament, fiind depăşită atât de Italia, cât şi de Belgia. La nivel euro­pean, în primul semestru doar patru ţări înre­gistrau o creştere a producţiei de maşini, prin­tre care Spania, Marea Britanie, Slova­cia şi România, în timp ce Franţa şi Polonia au marcat cel mai mare declin, de aproape 20%.

Citeşte mai multe despre creşterea producţiei auto pe www.zf.ro

 

Recomandările redacției