Când vine vorba de mâncare, turiştii de pe litoral aleg în funcţie de preţ. Astfel că supermarketurile, unităţile de fast-food sau gheretele cu mâncare au ajuns să facă concurenţă restaurantelor şi teraselor, a declarat Adrian Negrescu, manager la firma de consultanţă Frames, conform Mediafax.

„Voucherele de vacanţă, emise într-un număr mare în acest an, au inundat piaţa hotelieră, astfel că multe dintre spaţiile de cazare au fost ocupate prin intermediul acestora. Din discuţiile purtate cu oamenii de afaceri de pe litoral, a reieşit faptul că dincolo de efectele pozitive, voucherele de vacanţă au distorsionat climatul de business din sectorul horeca”, a declarat Adrian Negrescu.

Potrivit managerilor teraselor şi restaurantelor de la malul mării, în condiţiile în care voucherele asigură gratuit cazare şi în unele cazuri şi masă, există un număr tot mai mare de turişti care se limitează la acest tip de serviciu sau mizează pe consumul de alimente sau băutură din supermarketuri.

Potrivit consultantului, mulţi investitori se gândesc să pună lacăte pe afecerile în care au investit, din cauza lipsei clienţilor, dar şi a unor reguli de urbanism în comerţul stradal. „Au dispărut cinematografele şi teatrele de vară, restaurantele şi terasele sunt şi ele pe cale de dispariţie, iar mulţi dintre investitorii de pe Litoral se gândesc să se retragă”, a adăugat Adrian Negrescu.

ANAT a anunţat, recent, că între ianuarie şi iunie 2018 au fost emise aproximativ 14 milioane de vouchere pe hârtie şi în format electronic, care valorează aproximativ 148 de milioane de euro, această sumă fiind de cinci ori mai mare faţă de cea din 2017.

Recomandările redacției