Piaţa fructelor de mare a ajuns anul trecut la circa 35 milioane de euro şi ar putea creşte în acest an cu 5%, pe primul loc în topul vânzărilor fiind creveţii, urmaţi de midii, calamari şi caracatiţă, potrivit unui studiu realizat de Romfood Trading.

Compania este unul dintre principalii jucători de pe piaţa importatorilor şi distribuitorilor de produse de peşte şi fructe de mare din România şi dezvoltator al brandului Alfredo Seafood.

„Românii au devenit interesaţi de fructele de mare care, deşi intră în continuare în categoria produselor elitiste, se regăsesc din ce în ce mai mult în obiceiurile de consum. Preferinţa clară pentru creveţi poate fi explicată prin faptul că, pe de o parte, românii călătoresc mult şi în special în ţări mediteraneene unde fructele de mare sunt obligatorii în toate meniurile, dar şi pentru ca Chef-ii români îi promovează atât în restaurante, cât şi pe posturile de televiziune în emisiuni culinare şi în social media”, a explicat Mihai Cristian Dărmănescu, director general al Romfood Trading.

Alfredo Seafood reprezintă 23% din piaţa de fructe de mare de marcă. Totuşi, vânzările vrac şi private-label sunt dominante ca volum, pe piaţa autohtonă fiind vândute anul trecut 500 de tone de fructe de mare.

Recomandările redacției