De ieri, a intrat în vigoare „Monitorul preţurilor alimen­tare”, aplicaţia prin care poţi compara online preţurile la alimente. Este o platformă lansată de Consiliul Concurenţei și conţine 30.000 de produse alimentare din cele mai mari lanţuri de magazine, scrie Click.
Toate lanţurile au anunțat că vor introduce în timp real în acest comparator preţurile pe care le practică. Potrivit adevărul.ro, marile magazine participante sunt: Auchan, Carrefour, Cora, Lidl, Penny, Selgros. Participant este şi Profi, care încă nu s-a integrat în platformă. În total, sunt înscrise 1.700 de magazine din toată ţara în platformă.
Această platformă va obliga magazinele care au preţuri mai mari să le reducă, facem concurenţa să acţioneze mai repede şi mai bine. Compararea preţurilor se va putea face pe calculator sau pe telefon, printr-o aplicaţie care va fi disponibilă în cursul acestei săptămâni.
Consumatorii vor putea vedea doar preţurile în timp real. Istoricul preţurilor va fi vizibil doar pentru Consiliul Concurenţei, care va face analize cu privire la evoluţia preţurilor şi le va face publice din când în când. Un soft se ocupă de actualizarea preţurilor. Când retailerii îşi actualizează în soft preţurile, este transmisă informaţia şi către Monitorul Preţurilor. Consumatorii care observă că preţurile de pe platforma Monitorul Preţurilor Alimentare diferă de cele de la raft pot sesiza Consiliul Concurenţei prin intermediul aplicaţiei sau ANPC la telefonul consumatorului.
Inițiativa a fost făcută după succesul foarte mare pe care l-a avut platforma „Monitorul Preţurilor la carburanţi”, care a avut până în prezent 1,8 milioane de accesări.
Proiectul are o valoare totala de 1,42 milioane lei, fara TVA (305.880 euro) si este finantat integral de la bugetul de stat.

Recomandările redacției