Biblioteca Judeţeană „Alexandru D. Xenopol” Arad a lansat  oficial  proiectul „Bibliografie școlară obligatorie și opțională – Citește pe bune!”, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Arad. Produsul final al acestui proiect, accesibil la adresa https://bibliotecaarad.ro/bibliografie-scolara/  , pune la dispoziția elevilor lista bibliografică a cărților extrase din manualele școlare și regăsite în colecțiile bibliotecii, ce sunt disponibile spre a fi împrumutate sau consultate.

   Marius Stoica, managerul interimar al Bibliotecii Judeţene „Alexandru D. Xenopol”, a spus: „Mulțumim pe această cale partenerilor noștri de la Inspectoratul Școlar Județean Arad, profesorilor, dar și colegilor bibliotecari care s-au implicat în acest demers. Proiectul este adresat elevilor și profesorilor pentru disciplinele socio-umane. Încercăm astfel să stimulăm utilizatorii mai tineri să revină la bibliotecă, dar și cu speranța că îi ajutăm în procesul de educație”. Și prin acest demers, Biblioteca își asumă astfel rolul de formator și furnizor de informație în contextul implicării proactive în ceea ce privește educația și generarea de conținut cultural pentru grupurile-țintă de utilizatori: copiii școlari și preșcolari, elevii claselor gimnaziale și liceale, cadrele didactice din structura educațională, părinți, tutori și instituții de protecție a copilului ce oferă servicii educaționale. Prin proiectul „Bibliografie școlară obligatorie și opțională – Citește pe bune!”, Biblioteca Judeţeană „Alexandru D. Xenopol” Arad, pe baza informațiilor bibliografice furnizate de către cadrele didactice partenere, pune la dispoziția beneficiarilor, resursele bibliografice necesare în cadrul sistemului educațional, atât bibliografia școlară obligatorie, cât și cea opțională, în mediul virtual,    prin     accesarea            paginii: https://bibliotecaarad.ro/bibliografie-scolara/. Obiectivele proiectului includ formarea de competențe specifice procesului de lectură, identificarea şi partajarea de cunoştinţe teoretice în cadrul procesului de învățământ, dezvoltarea capacității de a înțelege și a asimila, respectiv modele de bună practică, prin identificarea, stimularea și valorificarea abilităților de lectură conștientă.

Recomandările redacției