Lucrările la problematicul proiect european „Drumul Vinului“ au fost finalizate săptămâna trecută, astfel preşe­dintele interimar al Consiliului Judeţean Arad împreună cu câţiva consilieri judeţeni şi cu cei patru primari ai comunelor care sunt străbătute de acest drum au fost prezenţi sâmbătă în jurul orei 11 pe viaductul din Ghioroc pentru a tăia panglica de inaugurare a acestui proiect, unul dintre cele mai importante din judeţul Arad.
Oficialităţile Consiliului Judeţean au venit la Ghioroc, pornind la ora 10 din Arad cu un tramvai vechi de peste 100 de ani, „săgeata verde“, deoarece prima linie de tramvai electric din România şi a 8-a din Europa a fost cea care a legat Aradul de satul Ghioroc.
În cei patru ani de la demararea lucrărilor, acest proiect a întâmpinat foarte multe probleme din cauza firmei care a câştigat iniţial proiectul dar nu l-a putut duce la bun sfârşit fiind nevoie de o a doua licitaţie care a fost câştigată de firma SylConTrans, în luna mai a anului curent, care a finalizat acest proiect de mare importanţă pentru judeţul nostru.
„Mă bucur că am ajuns să finalizăm acest proiect important. Drumul Vinului în­seamnă modernizarea a peste 24 de kilometri de şosea şi reabilitarea viaductului de la Ghioroc. Vreau să mulţumesc tuturor care au contribuit la acest proiect: consilierilor ju­deţeni din ultimele două man­date, primarilor localită­ţilor prin care trece Drumul Vinului, dar şi fostului preşe­dinte al Consiliului Judeţean”, a spus Adrian Ţolea, vicepreşe­dintele CJA cu atribuţii de pre­şedinte care a amintit faptul că astfel de proiecte mai trebuie să fie făcute şi în viitor pentru dezvoltarea uneia dintre cele mai importante zone turistice din judeţ. Primarul comunei Şiria, Valentin Bot a ţinut să felicite şi să mulţumească celor care s-au gândit la acest proiect iar primarul comunei gazdă a inaugurării, Corneliu Popi-Morodan, al comunei Ghioroc a amintit de importanţa acestei zone din Podgoria Aradului iar acest drum proaspăt finalizat este unul dintre pilonii de bază. Demersurile pentru acest proiect au început în anul 2010, lucrările propriu-zise fiind începute în 2011 cu termen de finalizare în luna mai a anului 2010. Problemele care le-au întâmpinat cele două firme care au câştigat licitaţia, anume Confort SA şi ICIM SA, au făcut ca lucrările să fie încetinite şi mai apoi oprite total până când s-a făcut o nouă licitaţie care a fost câştigată de către Sylc Con Trans, care, au reuşit să fina­lizaze lucrările la timp.
Valoarea acestui proiect depăşeşte suma de 60 de milioa­ne de euro, majoritatea fi- nan­ţării fiind din parte Uniunii Europene.
Proiectul „Drumul Vinului“ are o lungime totală de 24 de kilometri şi crează o legătură între Valea Mureşului şi Calea Crişului Alb, proiectul fiind împărţit pe două tronsoane.  Pri­mul, DJ 708B este de la des­prinderea din DN7 în Păuliş care străbate comunele Ghioroc,   Covăsînţ până în Şiria la intersecţia cu DJ 709, având o lungime de 18,6 kilometri. Cel de-al doilea tronson se întinde de la desprinderea DN7 din satul Sâmbăteni, comuna Păuliş până la intersecţia cu  DJ 708B din central Ghiorocului.
Denumirea proiectului de „Drumul Vinului“, este datorită faptului că această zonă este una dintre cele mai vechi podgorii din România, Podgoria Miniş-Măderat fiind una dintre cele mai importante zone în cultivarea viţei de vie din vestul ţării. De asemenea, la Miniş a fost înfiinţată prima şcoală de vinţăleri din România.

Recomandările redacției