România a trecut la ora de vară în noaptea de 26 spre 27 martie 2022, când ceasurile s-au dat înainte cu o oră, adică ora 3.00 a devenit ora 4.00. Aşadar, ieri a fost cea mai scurtă zi a anului, având 23 de ore. Cum recuperăm ora pierdută? Iată câteva trucuri de la specialişti, scrie Click.
Fă sport! Pe timpul zilei, este important să ai un minim de activitate fizică. Fie ieşi puţin în jurul locuinţei, la aer, fie urci scări sau faci sport la salteluţă. Mişcarea e importantă atât pentru faptul că ne oboseşte fizic, cât şi pentru că oxigenează creierul şi stimulează secreţia de serotonină.
Mai uşor cu băuturile energizante în a doua parte a zilei! Dacă ştii că ai probleme cu somnul, renunţă la cafea, ceai verde, cola şi băuturi energizante.
Seara, redu lumina. În prezenţa întu­ne­ricului, organismul nostru secretă hormonul numit melatonină, cel care induce somnul. Avem nevoie de întuneric. Cu o oră înainte de culcare, încearcă să reduci lumina din casă.
Aeriseşte camera înainte de culcare. Temperatura optimă a camerei înainte de somn este în jurul valorii de 18o Celsius. Astfel, e mult mai uşor să adormi într-o cameră care e mai răcoroasă decât prea caldă.
Elimină sursele de zgomot şi de lumină. Felinarul de afară îţi bate fix în dormitor? Pune o draperie la fereastră. La baie picură enervant apa de la robinet? Repară-l!
Relaxează-te! Înainte de culcare, fă-ţi un ritual prin care să dai organismului semnalul că se apropie ora de somn. Fă-ţi o baie relaxantă, bea un ceai de tei, citeşte câteva pagini din cartea preferată.
Nu sta în pat dacă nu poţi adormi! Dacă te-ai aşezat în pat şi nu ai adormit în circa 20 de minute, ridică-te, ia o car­te şi mută-te în fotoliul din sufragerie. Citeşte câteva pagini, fără a butona telefonul, a deschide televizorul, a scotoci după mâncare în bucătărie. Abia când simţi că Moş Ene începe să vină pe la gene, mergi în dormitor.

Recomandările redacției