S istemul de frânare e o componen­tă extrem de importantă pentru orice automobil atunci când vine vorba de siguranța rutieră. De aceea, nu trebuie neglijat sub nici o formă, iar când începe să nu mai funcționeze cores­punzător va trebui să faci degrabă un drum într-un service autorizat, scrie libertatea.ro.
Iată cum poți să-ți dai seama dacă este ceva în neregulă cu sistemul de frânare.

  1. Mașina nu mai frânează optim. În această situație, cel mai probabil există scurgeri de lichid de frână din sistem, ceea ce implică schimbarea completă a sistemului de frânare.
  2. Zgomote în timpul frânării. În clipa în care, la apăsarea pedalei de frână, începi să auzi un scârţâit sau un huruit înseamnă că plăcuţele de frână sau discurile sunt uzate ori pistonul din etrier s-a blocat.
  3. Maşina „trage” stânga sau dreap­ta. Este un semn clar că forța de frânare nu mai este aceeași pe ambele părți ale mașinii. De asemenea, este posibil ca plăcuţele să fie contaminate cu ulei sau cu vaselină.
  4. Pedală tare la apăsare. În acest caz este posibil să fie o problemă cu sistemul de servofrână. În același timp, de vină ar putea fi o uzură excesivă a plăcuţelor de frână sau blocarea etrierului.
  5. Aprinderea martorului de bord. Una dintre cauze poate fi nivelul scăzut al lichidului de frână sau uzura plăcuţelor. De asemenea, martorul se aprinde și atunci când senzorul ABS este defect, iar această problemă se rezolvă la service curăţând contactele sau înlocuindu-le.
  6. Vibrații ale pedalei de frână. Acest simptom poate anunța că discurile de frână s-au ovalizat. În această situație vei simți cum pedala de frână tremură sub picior la viteze mai mari de 70-80 km/h, iar aceste vibraţii se vor transmite în volan.

Recomandările redacției